Forumindex ELBIL
för elbilsägare och blivande sådana...
 
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 


Hur många överväger köpa Kia e-Niro?
Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... , 26, 27, 28  Nästa
 
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Kia
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Leaf
Elbilsguru


Registreringsdatum: 13 januari 2012
Inlägg: 1569

InläggPostat: 2018-12-23 10:24:29    Rubrik: Svara med citat

elfi skrev:
Jag har provkört E-Niro:

http://ackumulator.blogspot.com/2018/12/jag-har-provkort-kia-e-niro.html

Räckvidd imponerar, resten är så där... sitt position är värre än i Leaf... buller på Närke asfalt med Michelin X-ice i mina tinnitus skadade öron låter mer än i hybriden och typ samma nivå som Ioniq EV, stundtals 75dB... service intervall är 1500mil 8

Plus att snabbladdarna av starkare kaliber kanske kommer 2019, och 50kW laddare trycker 43kW bara... ingen App, timer värme bara om inkopplad, drag kanske i framtiden...

Det tickar inte tillräcklig många av mina boxar för att man skulle betala 430'kr, det bittra sanningen är att 480'kr modell kanske kommer med App, men 430' kr modellen sägs ha manuell stol som bygger inte i höjden och man kan sänka tillräcklig för att inte sitta som i lastbilen... Rolling Eyes

Jag kanske låter som gnäll-Pelle men Kia/Hyundai har stressad E-Niro och Kona demo bilar och produktion start för att skörda så mycket eftersom det finns inget så bra på papper, men i verkligheten är det mycket dyr kompromiss... skjut inte brev bäraren, det är bara min personlig åsikt och många säkert tycker annorlunda galen


Tack
Ja det har kommit några intressanta bilar på pappret men det är ändå kompromisser och konverteringar och alldeles för dyra.
Nissan har jag slutat hoppas på, så det är väl vw id som kanske kan skrälla, utöver model3 standard range.
_________________
Model 3
Köpa Tesla med 7500km gratis supercharging?
https://ts.la/magnus93984
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Beetleboy1963
Forumstammis


Registreringsdatum: 18 juni 2015
Inlägg: 303
Ort: Falköping

InläggPostat: 2018-12-27 18:25:52    Rubrik: Svara med citat

Som synes i min signatur har jag beställt en eNiro och för mig får jag säga att det var tillräckligt mycket av min boxar blev tickade. Helt omöjligt att hitta en bil som har allt.

Lånade hem en bil över helgen för ett par veckor sedan. Tänkte att jag delar med mig lite av mina erfarenheter ifall någon är intresserad.

Bilen var en Advance Plus med teknikpaketet.

Vi börjar med fjärrkontrollen. Nyckellöst såsom jag tycker det ska vara. Nyckeln kan ligga i fickan och man låser upp med knapp på handtaget (som på Leaf, BMW i3 däremot måste man trycka på fjärren för att öppna vilket jag tycker är rätt kasst).
Väl i stolarna sitter jag skönt. Gillar dem, passar min 180 cm långa kropp väldigt bra. Finns mycket justeringsmöjligheter och för en gång skull en bil med bra svankstöd. Tänker inte ens på att höjden som Elfi nämner, för mig var det lagom.
Förarmiljön känns bra, lite plottrigt med knappar men annars bra. Elvarianten har lite luftigare kring växelväljaren än de fossildrivna syskonen - trevligt. Där finns ett extra fack att lägga grejer i. Annars ett fack med jalusi med mugghållare i och förvaring under armstödet. Och en lite hylla för mobilen. USB-ladduttag finns så klart.

Nollar färddatorn, detta var lite trixigt att hitta. Fick kolla i manualen, alltid dåligt när man inte fattar utan att läsa instruktionsboken. Och det hände fler gånger att jag fick stanna och öppna den för att förstå.
Väl iväg är bilen skön att köra. Inte underhållande som BMW:n, mer trygg, stabil och bekväm. 0-100 ska väl gå på 7,9 sekunder vill jag minnas vilket är drygt en halv sekund långsammare än i3:an men det känns inte lika snabbt. Men den har också svårt att få ner kraften i marken. Nu var det friktionsdäck på och de är väl lite halare än sommardäck på torr asfalt.
Så letar man sportig bil ska man kolla på nåt annat tänker jag. Nu är den nog inte värre än andra framhjulsdrivna bilar av samma typ, men kommer man från en bakhjulsdrivet troll som BMW i3 så har den lite att leva upp till.

Sambon tyckte vägljudet var högt, själv tänkte jag inte på det innan hon sa det. Kanske hade jag fullt upp att bekanta mig med allt annat. Ett rykte som jag hört är att demobilarna inte hunnit bli rostskyddade med vilket skulle göra att det var sämre ljudisolering. Finns lite om det på nätet, bland annat från Tesla-Björn. Vet inte om det ligger något i det eller ej.
När vi ändå pratar ljud så har den artificiellt motorljud, störig men man behöver stänga av radion för att höra det. Går precis som på Leaf att stänga av med en knapp.
Motorbromsen var ganska moderat, men går att ställa upp med hjälp av paddlarna i ratten. Återigen var detta lite svårbegripligt för det finns fler funktioner än de uppenbara och manualen gjorde mig inte helt klok. Det verkar dessutom nollställas vid varje start vilket var lite störigt. Positivt dock att man kan ställa den i frirullsläge. Trevlig funktion.
Lane assist fungerade riktigt bra tills det blev snö på söndagen men det är väl förståeligt. Provade också den adaptiva farthållaren vilket också fungerade fint. Har inte haft det på någon bil men kan tänka mig att det är en sån sak man inte vill vara utan när man väl haft det.
Provade lite mörkerkörning också och det var rätt bra helljus får jag säga. Nu är jag inte bortskämd, BMW:n har riktigt kasst ljus och sambons XC70 blinkar ju knappt bilarna på en om man glömt blända av.

Ljudet på stereon var väl ok, inte wow men helt ok. Kanske går att ställa in bättre men jag lade inte så mycket tid på att utforska det då jag inte kommer spendera pengar på teknikpaketet och JBL-högtalarna ändå.

Förvärmning via timer och två tider som jag rapporterat om tidigare. Man kan också gå ut till bilen och trycka på startknappen utan att starta den för att sedan stänga dörren och gå därifrån. Då fortsätter värmen att gå, även utan sladden inkopplad. Inte bästa lösningen men roligare än att skrapa rutor och sitta och frysa.
Tyckte förresten när sambon körde att det var väldigt kallt men såg senare att det fanns en knapp "Driver only" som jag måste råkat komma åt. Smart funktion. Med 45 mils räckvidd kanske sånt i och för sig inte är lika intressant, men ändå.

Bagaget känns väldigt rymlig. Vi har hund och en bebis på gång och vid långresor behöver barnvagn, barnskydd och hund få plats. Faktum var att jag lyckades med hopfälld barnvagn få in den plus liggdelen i ena halvan av bagaget. Utan hjul, men ändå. Provade detta ihop med säljaren även han var förvånad och imponerad. Med hjul tog den upp mer eller mindre hela bagaget.
I bagaget finns också om man lyfter på "durken" lite plats för laddkabel etc. Någon frunk finns tyvärr inte.

Snittförbrukningen hamnade efter helgen på 1,7 kWh per mil. Temperatur runt noll grader. Mycket accelerationer och ingen direkt eco-driving. Men måttliga hastigheter, mest 70-, 80- och 90-väg. Bådar ju väldigt gott vad gäller räckvidd.

Priset? Ja det är väl väl högt men marknadsanpassat... Man får ju helt enkelt själv känna efter om det är värt det. För min del handlar det inte bara om billiga mil, då finns det nog andra bilar som är bättre om det är det som är det viktiga.

Allt som allt måste jag säga att det var en väldigt trevlig bekantskap. Tekniska specifikationer i all ära men i slutändan ska man ju klicka och det gjorde vi, jag och Kian.
_________________
Nutid: Kia e-Niro
Förut: BMW i3 60Ah 2016, Nissan Leaf 24 kWh 2015
Fossilt: VW 1200 typ-1 1963
Bygger: Eldriven ATV
Övrigt: 6,4 kW solceller
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
lasse1955
Elektrisk


Registreringsdatum: 27 februari 2011
Inlägg: 198
Ort: Sala

InläggPostat: 2018-12-27 21:42:09    Rubrik: Svara med citat

Tack för din recension. Värdefullt eftersom jag också lutar åt e-niro, men har bara gjort en kortare provkörning. Jag kommer dock att åka Leaf -12 ett tag till, tills grundvarianten av e-niro kommer och förhoppningsvis appstyrningen.
Eller möjligen Leaf 60, men den måste vara rejält mycket billigare än e-niro för att övervägas eftersom den saknar riktig batterikylning, och därmed blir lite av ett lotteri.

Vinner jag en million på Lotto blir det en I-Pace. Den var riktigt härlig att köra. Slår både Model S och X enligt mej.
_________________
Nissan Leaf 2012
Honda Elcross
El-Toro klippare.
Elkonverterad och reggad VW Caddy -05
Elgokart
Elkonverterad flakmoppe (såld)
Bygger på helelektrisk kompaktlastare.


Senast ändrad av lasse1955 den 2018-12-28 06:57:17, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Beetleboy1963
Forumstammis


Registreringsdatum: 18 juni 2015
Inlägg: 303
Ort: Falköping

InläggPostat: 2018-12-27 22:13:18    Rubrik: Svara med citat

Håller med om I-pace, väldigt kul att köra. Och gedigen kvalitetskänsla. Presterade dock rätt illa i tidningen Elbilens räckviddstest från Haparanda till Ystad, synd.
_________________
Nutid: Kia e-Niro
Förut: BMW i3 60Ah 2016, Nissan Leaf 24 kWh 2015
Fossilt: VW 1200 typ-1 1963
Bygger: Eldriven ATV
Övrigt: 6,4 kW solceller
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Beetleboy1963
Forumstammis


Registreringsdatum: 18 juni 2015
Inlägg: 303
Ort: Falköping

InläggPostat: 2018-12-28 19:19:44    Rubrik: Svara med citat

Kom på att jag tog en bild på bagaget med barnvagnen inlastad. Kanske kan vara av intresse för någon. Annars skralt med bilddokumentation...



Kan tillägga att golvet tyvärr inte blev plant när man fäller sätet. Men å andra sidan har eNiro djupare bagage än sina fossil-syskon. Möjligt att det blir det på dem.
_________________
Nutid: Kia e-Niro
Förut: BMW i3 60Ah 2016, Nissan Leaf 24 kWh 2015
Fossilt: VW 1200 typ-1 1963
Bygger: Eldriven ATV
Övrigt: 6,4 kW solceller
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
AS1
Elbilsguru


Registreringsdatum: 25 juli 2011
Inlägg: 1482
Ort: Örebro

InläggPostat: 2018-12-29 09:04:54    Rubrik: Svara med citat

Beetleboy1963 skrev:
Kom på att jag tog en bild på bagaget med barnvagnen inlastad. Kanske kan vara av intresse för någon. Annars skralt med bilddokumentation...



Kan tillägga att golvet tyvärr inte blev plant när man fäller sätet. Men å andra sidan har eNiro djupare bagage än sina fossil-syskon. Möjligt att det blir det på dem.



Får du ens i den barnvagnen i din i3?
_________________
Model S
BMW i3
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Beetleboy1963
Forumstammis


Registreringsdatum: 18 juni 2015
Inlägg: 303
Ort: Falköping

InläggPostat: 2018-12-29 09:39:32    Rubrik: Svara med citat

AS1 skrev:

Får du ens i den barnvagnen i din i3?


Det går, men sen är det fullt Very Happy
Får ha chassit i bagaget och liggdelen i kupén. Inte hållbart i längden.
_________________
Nutid: Kia e-Niro
Förut: BMW i3 60Ah 2016, Nissan Leaf 24 kWh 2015
Fossilt: VW 1200 typ-1 1963
Bygger: Eldriven ATV
Övrigt: 6,4 kW solceller
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Henke2
Elbilsguru


Registreringsdatum: 21 oktober 2013
Inlägg: 3127
Ort: Ljungby

InläggPostat: 2018-12-29 10:38:31    Rubrik: Svara med citat

Bra review! Det är synnerligen tråkigt att ta av hjulen från barnvagnen. Dock behövdes det även i en V70 så det är ju hugget som stucket där.

Det tar mycket plats med barnvagn + bakåtvänd bakomterad för man låser ju upp framsätet också, det hamnar så långt fram att det inte går att sitta där.
_________________
http://10300rpm.blogspot.se/
TESLA Model ≡
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Beetleboy1963
Forumstammis


Registreringsdatum: 18 juni 2015
Inlägg: 303
Ort: Falköping

InläggPostat: 2018-12-29 12:22:26    Rubrik: Svara med citat

Ja, det är ju lite trist. Men om inte jycken ska åka med så går vagnen in hopfälld med hjulen på.
_________________
Nutid: Kia e-Niro
Förut: BMW i3 60Ah 2016, Nissan Leaf 24 kWh 2015
Fossilt: VW 1200 typ-1 1963
Bygger: Eldriven ATV
Övrigt: 6,4 kW solceller
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Beetleboy1963
Forumstammis


Registreringsdatum: 18 juni 2015
Inlägg: 303
Ort: Falköping

InläggPostat: 2018-12-29 18:57:31    Rubrik: Svara med citat

Testa-Björns banankartongstest med e-Niro:

https://youtu.be/KJFC1WA9YLs

8 lådor utan att fälla sätet och 22 med sätet fält. Imponerande!
Som referens kan nämnas att Tesla model S lastar samma och Leaf lastade 5 respektive 18 lådor. Bara Tesla model X som lastar fler.
_________________
Nutid: Kia e-Niro
Förut: BMW i3 60Ah 2016, Nissan Leaf 24 kWh 2015
Fossilt: VW 1200 typ-1 1963
Bygger: Eldriven ATV
Övrigt: 6,4 kW solceller
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Mksen
Elektrisk


Registreringsdatum: 05 oktober 2017
Inlägg: 198
Ort: Töreboda

InläggPostat: 2018-12-30 08:36:29    Rubrik: Svara med citat

Beetleboy1963 skrev:
Testa-Björns banankartongstest med e-Niro:

https://youtu.be/KJFC1WA9YLs

8 lådor utan att fälla sätet och 22 med sätet fält. Imponerande!
Som referens kan nämnas att Tesla model S lastar samma och Leaf lastade 5 respektive 18 lådor. Bara Tesla model X som lastar fler.


han har gjort ett nytt test med nya leaf, det gamla var ju med äldsta versionen av leaf betydligt mindre lastutrymme i den.

I det nya testet får leaf 2018 in 7 lådor resp 21 lådor
_________________
Nissan Leaf 2018 40Kw
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
AS1
Elbilsguru


Registreringsdatum: 25 juli 2011
Inlägg: 1482
Ort: Örebro

InläggPostat: 2018-12-31 16:06:37    Rubrik: Svara med citat

Mksen skrev:
Beetleboy1963 skrev:
Testa-Björns banankartongstest med e-Niro:

https://youtu.be/KJFC1WA9YLs

8 lådor utan att fälla sätet och 22 med sätet fält. Imponerande!
Som referens kan nämnas att Tesla model S lastar samma och Leaf lastade 5 respektive 18 lådor. Bara Tesla model X som lastar fler.


han har gjort ett nytt test med nya leaf, det gamla var ju med äldsta versionen av leaf betydligt mindre lastutrymme i den.

I det nya testet får leaf 2018 in 7 lådor resp 21 lådor


Så Niro är nästan lika liten i lastutrymmet som Leaf, båda är ju byggda som höghus väldigt smidiga att gå i och ur.
_________________
Model S
BMW i3
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Beetleboy1963
Forumstammis


Registreringsdatum: 18 juni 2015
Inlägg: 303
Ort: Falköping

InläggPostat: 2018-12-31 18:15:31    Rubrik: Svara med citat

Är glaset halvfullt eller halvtomt?
Jag tänker istället att Leaf har fått nästan lika stort lastutrymme som en Tesla och Niro precis samma tänker jag Smile
_________________
Nutid: Kia e-Niro
Förut: BMW i3 60Ah 2016, Nissan Leaf 24 kWh 2015
Fossilt: VW 1200 typ-1 1963
Bygger: Eldriven ATV
Övrigt: 6,4 kW solceller
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Beetleboy1963
Forumstammis


Registreringsdatum: 18 juni 2015
Inlägg: 303
Ort: Falköping

InläggPostat: 2019-01-02 21:42:44    Rubrik: Svara med citat

Expressen har testat, ingen lång utförlig test men kanske någon snappar upp nåt av värde:
https://www.expressen.se/motor/biltester/test-succebetyg-for-rymliga-och-sakra-kia-e-niro/

Såg också att alla "bönder" nu även får rabatt på eNiron via LRF, 6% närmare bestämt:
https://www.lrf.se/medlemsformaner/rabatter/alla-rabatter/KIA
_________________
Nutid: Kia e-Niro
Förut: BMW i3 60Ah 2016, Nissan Leaf 24 kWh 2015
Fossilt: VW 1200 typ-1 1963
Bygger: Eldriven ATV
Övrigt: 6,4 kW solceller
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Anders
Forumstammis


Registreringsdatum: 12 april 2007
Inlägg: 977
Ort: Gbg

InläggPostat: 2019-01-03 05:09:56    Rubrik: Svara med citat

Avgiften för medlemskap i LRF som en vanlig icke-jordbrukare blir 1655 kr (skiljer beroende på olika faktorer, testa att själv fylla i länk nedan).

LRF-rabatten på eNiro är 6 % (dock ingen LRF-bonus), ett bil-pris på 430.000 kr (grundmodellen Advance 64 kWh) hos bilförsäljaren skulle då bli 25.800 kr lägre, dvs ca 404.000 kr, minus statliga klimat-bonusen 60.000 kr, vilket ger slutpris ca 345.000 kr.

eNiro Advance 64kWh 345.000 kr

Notera att LRF-rabatten inte gäller om försäljnings-priset är ett kampanj-erbjudande, vilket priserna på eNiro för närvarande inte är, 430.000 kr är alltså ett ordinarie pris. Samt att LRF har ett eget bonus-system bredvid själva rabatten.

Ett medlemskap i LRF är alltså värt minst ca 24.000 kr, alla – även icke-jordbrukare ! - som avser köpa en eNiro borde självklart först bli medlem i LRF och så kunna ta del av rabatten !
Ett antal övriga elbilar har också rabatt/LRF-bonus, tex Leaf och ZOE.
https://www.lrf.se/om-lrf/bli-medlem/bli-medlem2/?id=1560915
https://www.kia.com/se/kopa/erbjudanden/
https://www.kia.com/se/kopa/prislista/
https://www.lrf.se/medlemsformaner/rabatter/alla-rabatter/
_________________
http://indux.se/ -Din Laddplats i Etern ¤¤ Energi och Transport ¤¤
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
dhanjel
intresserad


Registreringsdatum: 04 september 2018
Inlägg: 24

InläggPostat: 2019-01-10 16:05:36    Rubrik: Svara med citat

Borde väl inte vara omöjligt då att gå till handlaren och säga att för x kr till LRF får jag y % rabatt. Om jag får samma rabatt hos er så kan ni få de pengarna istället.

FÖr jag antar att det inte är LRF som står för den kostnaden, utan att det faktiskt är ett nerförhandlat pris.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
jellybear
Elektrisk


Registreringsdatum: 21 oktober 2016
Inlägg: 153
Ort: Nacka

InläggPostat: 2019-01-10 19:23:55    Rubrik: Svara med citat

Var får ni 6% ifrån??? Går man direkt till källan
https://www.lrf.se/medlemsformaner/rabatter/alla-rabatter/KIA/
så står där ordagrant:
LRF skrev:
Stinger och e-Niro ingår ej i avtalet. Ingen rabatt eller bonus på dessa modeller.

Vad har jag missat?

Det är ingen tillfällighet att LRF-rabatten bara gäller på modeller där det även som privatperson är ganska lätt att pruta på listpriset...
_________________
Nu: Saab 9-5 SC aero -04.
Härnäst: Elbil. Dagsnotering: Kia Niro EV

Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Beetleboy1963
Forumstammis


Registreringsdatum: 18 juni 2015
Inlägg: 303
Ort: Falköping

InläggPostat: 2019-01-10 22:21:08    Rubrik: Svara med citat

jellybear skrev:
Var får ni 6% ifrån??? Går man direkt till källan
https://www.lrf.se/medlemsformaner/rabatter/alla-rabatter/KIA/
så står där ordagrant:
LRF skrev:
Stinger och e-Niro ingår ej i avtalet. Ingen rabatt eller bonus på dessa modeller.

Vad har jag missat?


De har ändrat tillbaka igen. Ett tag stod det 6 % rabatt för Niro Ev men när folk började fråga sina handlare visade det sig vara felaktig information.
_________________
Nutid: Kia e-Niro
Förut: BMW i3 60Ah 2016, Nissan Leaf 24 kWh 2015
Fossilt: VW 1200 typ-1 1963
Bygger: Eldriven ATV
Övrigt: 6,4 kW solceller
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Anders
Forumstammis


Registreringsdatum: 12 april 2007
Inlägg: 977
Ort: Gbg

InläggPostat: 2019-01-11 14:06:14    Rubrik: Svara med citat

Samma avvikelse gäller Soul EV, som uppges ha 5700 bonus och 8% rabatt, men priset hos KIA är fortfarande ett kampanjerbjudande (316.000kr) och då gäller enligt villkoren inte LRF-rabatten o bonus...
KIA´s kampanjerbjudande på Soulen har varit sedan Juli 2018.., hur länge kan en kampanj hålla på innan det kallas för ordinarie pris..?
_________________
http://indux.se/ -Din Laddplats i Etern ¤¤ Energi och Transport ¤¤
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
kontakt@evsolution.se
intresserad


Registreringsdatum: 31 juli 2018
Inlägg: 15
Ort: Göteborg

InläggPostat: 2019-02-10 11:45:34    Rubrik: Laddbox Kia E-Niro Svara med citat

Hej,

För optimal laddningseffekt på en minimal säkringsnivå kan rekommenderas laddboxen Accelev. Utvecklad för den typ av laddningskapacitet som E-Niro har, laddning på 1-fas upp till 7,2kW.

https://www.evsolution.se/produkt/accelev-laddbox-6kw-2-fas-16a-fast-kabel-typ-2/

Mvh
_________________
EV Solution har Sveriges största sortiment av laddstationer och laddkablar för elbilar. Vi hjälper dig hela vägen till en säker laddning som passar just din bil.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Kia Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3 ... , 26, 27, 28  Nästa
Sida 27 av 28

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet


Skapa forum | Supportforum | Användarvillkor | Integritetspolicy | Cookiehantering | Kontakta oss |




SwiftBlue Theme created by BitByBit
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2005
Sidan tog 0.35 sekunder att ladda.