Forumindex ELBIL
för elbilsägare och blivande sådana...
 
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 


Trimma Clion ?
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
 
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> motor, växellåda
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Pertti
Elbilsguru


Registreringsdatum: 16 augusti 2006
Inlägg: 1033
Ort: Skövde/Vristulven

InläggPostat: 2009-08-30 15:16:34    Rubrik: Svara med citat

Prövar bilder igen.
En bild är med 3 st "lådor" med skruv på. Inte dessa va?










_________________
Don't be fueled!

Moderator
3st Renault Clio Electrique -97
Volvo V 70
Volvo T24 (traktor)
Honda VF1000F
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
pm_dawn
Elbilsguru


Registreringsdatum: 17 mars 2008
Inlägg: 1735
Ort: Östersund

InläggPostat: 2009-09-03 12:38:53    Rubrik: Svara med citat

Tjena Pertti!

Najsigt med bilder.!!!!

Jo du har nog hittat aldeles rätt.
Detta är precisionspotar. Dvs flera varv mellan max och min.
Bredvid ser du också det som borde vara IsoOP-Amparna.
Det borde vara en liten del av kortet här som är en högspänningsdel dvs den del där potarna och opamp:arna sitter, OP-amp:arna bryggar sedan över till lågspänningsdelen.
Du skall kunna testa vrida på den mittersta av potarna(5K står det på den). Prova att mäta den först för att se vad du har på den. Sedan vrider du så att den minskar. Troligen står den ganska mitt på (ca 2k5) och du kan vrida ned den ända till 0k om du vill. Det borde ge en ökning av strömmen med ca 5% (13A) total nästan 290A på full effekt.

Skall man göra något mer skall man hitta 39k motståndet.
det är det som ligger närmast Iso-oparna på bilden, närmast dioden. Det har färgerna: orange, vit, svart, röd dvs 39000. Om du kopplar ett 100k mostånd i serie med en 50k precisionspot och läggar det parallellt med 39k skall du kunna justera ännu mer. Observera att detta är på högspänningssidan och då bör du nog kolla så att motstånd och potar tål upp till 250v, men det kanske alla gör. Det borde inte behövas några finare toleranser heller på motståndet och poten.

Gör du detta borde du kunna justera upp strömmen ca 100A upp till runt 370A. borde kunna ge hjulspinn.

OBSERVERA att detta även borde påverka återmatningen i samma procent.

Happy testing.

Mvh
/Per
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
slundell
Elektrisk


Registreringsdatum: 12 augusti 2009
Inlägg: 230
Ort: Lidköping/Vinninga

InläggPostat: 2009-09-03 16:38:51    Rubrik: Svara med citat

Att Pertii inte svarat än kan bara betyda två saker, antingen blev bilen väldigt rolig att köra, eller så blev den väldigt farlig att köra Smile
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Pertti
Elbilsguru


Registreringsdatum: 16 augusti 2006
Inlägg: 1033
Ort: Skövde/Vristulven

InläggPostat: 2009-09-05 11:44:13    Rubrik: Svara med citat

Laughing Hehe! Njaae.
Jobbar ju på att bygga ihop ny koppling till bilen med trasiga splines. Inte lätt att hitta bara lameller. De säljs bara i paket med tryckplatta och urtrampningslager. Splinesdelen är dessutom lite för grund tycker jag på de flesta lameller 20 mm. Sitter nu med 3 lameller o pannan i veck. Kan ju inte svetsa hur som helst i dessa precis (härdningen) (offtopic, ursäkta). Kanske kan göra tråd om detta sedan.

Inte hunnit läsa senaste om trimmet föränn nu! Shocked
Ojjoj! Nu snackar vi "här o nu i verkligeheten"!
Skall genast ut lyfta på locket i bilen som står fulltankad. Hackaren på köksbänken är ännumer dissekerad. Har luskat lite, men det trasiga motståndet har jag inte kunna klura ut vad det är. Hjälp någon?
Det står: CGS HSA50
80R J 9442





Övre motståndet är utan rök!
_________________
Don't be fueled!

Moderator
3st Renault Clio Electrique -97
Volvo V 70
Volvo T24 (traktor)
Honda VF1000F
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Pertti
Elbilsguru


Registreringsdatum: 16 augusti 2006
Inlägg: 1033
Ort: Skövde/Vristulven

InläggPostat: 2009-09-05 12:50:01    Rubrik: Svara med citat



WOOHOOH! HIHIHI! HAHAHA!
Har aldrig sett Ah-mätaren gå ned så snabbt!
Skillnaden är ordentlig! Bilen är klart piggare än en Clio med 20:de block.
Tjohoo! Detta var fö jävla kul! MERA!!
Jag har ännu inte rört något annat än trimpotten i mitten. Skruvade ned den (medurs) 10-11 varv. Ned till noll.
Tag alltså av den vita huven. Skruva sedan av 4 st skruvar i hörnen på hackaren. Lyft den 1 cm. Skjut locket sedan frammåt ca 2 cm. Där ser ni sedan de blå fina, snälla "lådorna"
Så enkelt att trimma en bil! Laughing En elbil förståss!!

Vidare! Måste jag ha en trimpot när jag lägger motstånd parallellt med 39k:an? Behöver ju inte gasa fullt i början när man provar. Vet inte vart jag kan hitta grejjer såhär i helgen. Hmm..Svebry kanske är öppna.
Sedan vill jag inte blåsa 350 A säkringen. Byta till 400? eller mer?
Såhär kul har jag inte haft på länge. Rekommenderas varmt!

Very Happy
_________________
Don't be fueled!

Moderator
3st Renault Clio Electrique -97
Volvo V 70
Volvo T24 (traktor)
Honda VF1000F
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
pm_dawn
Elbilsguru


Registreringsdatum: 17 mars 2008
Inlägg: 1735
Ort: Östersund

InläggPostat: 2009-09-05 22:50:02    Rubrik: Svara med citat

Tjena Pertti!

Kul att det blev någon skillnad.
Har du några siffror ???
Vad fick du för toppnotering i A 300?

Motsåndet som poffat i din hackare är nog ett trådlindat effektmotstånd på kanske 50w och i 80 ohm, lite konstigt värde just 80ohm kan inte hitta det bland motstånden på elfa här:
https://www1.elfa.se/elfa~se_sv/catalog/categorieInPath.do?key=0/48C879C2DDE7453BE10000000A0A036A/48C8C307DDE7453BE10000000A0A036A/48C8CE1CDDE7453BE10000000A0A036A/48CCE1D4F8D2744FE10000000A0A036A
Men det borde vara ett sånt.
Jag har nog ett över om du behöver ett.
Men det kanske är något annat som är fel med hackaren om det motståndet har pajjat. Som jag förstår så används det motståndet som ett förkopplingsmotstånd, Men jag vet inte, jag har inte kollat i schemat för hackaren på ett tag.

Jahopp dags för steg två ????
du kan köra med ett fast värde om du vill det. Men jag skulle rekommendera att inte välja något motstånd under 100Kohm.
Du kan ju då fortfarande reglera med den blå 5k poten.
Har du ett 100K motstånd så skulle jag råda dig att ha den blå 5k poten i max läget dvs 5k första gången du provar. sedan kan du då vrida ned efter hand.

edit:
Hittade detta motstånd på farnell:
http://se.farnell.com/vishay-dale/rh05080r00fe02/power-resistor/dp/1154999
Borde fungera som ersättare.
Ang var man hittar mostånd på helgen så har Classe en sats med motstånd i butikerna.
Ang Säkringen så bör du nog bygla den om du kommer att prova högre än 350A.




Mvh
/Per
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Pertti
Elbilsguru


Registreringsdatum: 16 augusti 2006
Inlägg: 1033
Ort: Skövde/Vristulven

InläggPostat: 2009-09-06 02:16:43    Rubrik: Svara med citat

Tack för all hjälp. Very Happy
Ja, det blir helt klart steg två under veckan. Värdet på bilen har just stigit med 30 000 kr för min del.
Kom på att jag kanske kan lösa säkringssaken med att sätta en likadan parallellt med den gamla eller?... blir det för mycket?
_________________
Don't be fueled!

Moderator
3st Renault Clio Electrique -97
Volvo V 70
Volvo T24 (traktor)
Honda VF1000F
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Johan
Aktiv


Registreringsdatum: 19 maj 2009
Inlägg: 72
Ort: Örebro

InläggPostat: 2009-09-07 10:39:01    Rubrik: Svara med citat

Hej

Vad är det för trissor och dioder i controllern då?
Borde vara Klart viktigare än att "byta säkring".
Det är ju trevligt om säkringen "går" i stället för att något annat brinner av?


Hmm.. Varför skulle controllenr paja om spänningen går ned föresten?
Förklara gärna hur du räknade ut, att det var det som spökade sist.




Känns ju som ni kör "på gränsen" nu..
Men ändrar du bara fältet?
I så fall Borde det ju inte påverka strömmen genom transistorerna så illa mycket. (Det blir mer som en "lågväxel" om jag tänker rätt nu, mycket mot-emk, du kan inte varva så mycket innan fältförsvagningen måste gå in)

"lågväxel", vilket nog för övrigt inte de kassa splines på clion gillar va?

(MEn, tänk två. TRE ggr på........typ... VAD gör du om du får "gashäng" i en korsning och dagisklassen är på väg över?)

Jag, och många med mig har faktiskt provat gashäng på ett eller annat vis, och nära döden / döda någon... eller köra genom garageväggar mm mm

Man gillar *inte* situationen med 2-3 x vrid och det går inte att bromsa stopp...

(Det brukar dessutom kunna gå till fullt "ON" med halvledare som rasar. Exclamation Exclamation hehe. Shocked )




Ps, ja förklaringen om motorström/batteriström var hyfsad, Förstod ni andra?

(en-2 grejor som saknas i resonemanget, controllern har dioder där motorströmen går genom, det är de som kan bli för varma, även trissorna kan nog bli ledsna om dom skall in i med en puls i en fullt mättad motor och inte hinner reglera ned?

Det har jag inte provat..

och en grej till som saknas, De har (skall ha) en massa kondensatorer som gör att BATTERIET inte ser full ström heller, den tar sina strömpulser till motorn delvis från kondensatorerna, annars skulle det störa som fasen med så mycket antennkabel + att man garanterat skulle få läskiga KiloVolt-spikar tillbaka från det induktiva batteriet/kablaget om controllern har snabb switchning/branta fyrkant-flanker. )



Mvh
// Johan
_________________
www.OnGrid.se köpa solceller lägsta pris 6,95kr/W
www.youtube.com/uPowerTv
Kanal med över 200 filmer med Elfordon.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida MSN Messenger
trollkarlen
Nyfiken


Registreringsdatum: 05 september 2009
Inlägg: 9
Ort: Furulund

InläggPostat: 2009-09-07 11:24:59    Rubrik: Svara med citat

Pertti skrev:
Tack för all hjälp. Very Happy
Ja, det blir helt klart steg två under veckan. Värdet på bilen har just stigit med 30 000 kr för min del.
Kom på att jag kanske kan lösa säkringssaken med att sätta en likadan parallellt med den gamla eller?... blir det för mycket?


Hur gick det ?

/T
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Pertti
Elbilsguru


Registreringsdatum: 16 augusti 2006
Inlägg: 1033
Ort: Skövde/Vristulven

InläggPostat: 2009-09-07 14:31:49    Rubrik: Svara med citat

Lugn, lugn. Wink Under veckan sa jag ju. Very Happy
Men jag borde nog tänka lite innan. Vad händer om? Det enda som är säkert är väl att bryta strömmen från batteriet, om motorn börjar rusa av någon anledning? Ett sätt att göra detta på är väl att "rycka säkringen" till kontaktorerna. Men läste på i tråden om kontaktorer: http://elbil.forum24.se/elbil-about966-0-asc-40.html
Det är inte säkert att de klarar att bryta >300A!? Max verkar vara 150-200. En annan brytare då?
Jag tänkte mäta lite Ampere ikväll, men laddningen kan dra ut på tiden. Vill inte störa den nu när jag testar vilken tempgivare jag vill ha.
Har köpt motstånd nu iallafall.
_________________
Don't be fueled!

Moderator
3st Renault Clio Electrique -97
Volvo V 70
Volvo T24 (traktor)
Honda VF1000F
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
pm_dawn
Elbilsguru


Registreringsdatum: 17 mars 2008
Inlägg: 1735
Ort: Östersund

InläggPostat: 2009-09-07 17:40:39    Rubrik: Svara med citat

Johan skrev:
Hej

Vad är det för trissor och dioder i controllern då?
Borde vara Klart viktigare än att "byta säkring".
Det är ju trevligt om säkringen "går" i stället för att något annat brinner av?

TRissorna är 24st IXTH 50N20 200v goda för 50A styck, dvs totalt 1200A dessa borde utan problem tåla 4-500A känns det som. Dioden vet jag inte riktigt om det är denna kanske BYV72-200. Kan inte säga riktigt.

Visst är det helt klart bra att byta till en större säkring.

Johan skrev:

Hmm.. Varför skulle controllenr paja om spänningen går ned föresten?
Förklara gärna hur du räknade ut, att det var det som spökade sist.

Detta skulle kunna bero på om Controllern strömförsörjer sig själv via högspänningen, så skulle en plötslig dip i inspänning kunna göra att man tappar spännigen på CPU, med BrownOut som följd vilket gör att processorn tappar tillstånd och kan gör i princip var som helst.

Johan skrev:

Känns ju som ni kör "på gränsen" nu..
Men ändrar du bara fältet?
I så fall Borde det ju inte påverka strömmen genom transistorerna så illa mycket. (Det blir mer som en "lågväxel" om jag tänker rätt nu, mycket mot-emk, du kan inte varva så mycket innan fältförsvagningen måste gå in)


Nej det är armaturströmmen som ändras.
Den är enklare att labba med eftersom den är linjär. Fältströmmen skulle kunna justeras också under acceleration upp till mot-emk jämvikt men måste då sedan sänkas om man skall kunna övervarva som Clion är beroende av. MAO den pillar vi inte på.

Johan skrev:

"lågväxel", vilket nog för övrigt inte de kassa splines på clion gillar va?

(MEn, tänk två. TRE ggr på........typ... VAD gör du om du får "gashäng" i en korsning och dagisklassen är på väg över?)

Jag, och många med mig har faktiskt provat gashäng på ett eller annat vis, och nära döden / döda någon... eller köra genom garageväggar mm mm

Man gillar *inte* situationen med 2-3 x vrid och det går inte att bromsa stopp...

(Det brukar dessutom kunna gå till fullt "ON" med halvledare som rasar. Exclamation Exclamation hehe. Shocked )


Mvh
// Johan


JAg håller fullständigt med om att man skall vara försiktig.
Det kan ju vara bra att utföra dessa tester på inhängnat område gärna med en nödstopp installerad.

Men det är grymt spännande att höra resultat.

Johan du verkar ju påläst på kontrollersidan, scheman och komponentlisotr finns ju i arkivet, du kan ju kolla om du kan se vilka dioder som används och om man är på gränsen på dem.

Och jag tar tillbaka min uppmaning i en anna tråd om att våga trimma.
Prova inte detta hemma.
Jag har beskrivit hur man skulle kunna göra, om någon sedan vill prova så fråntar jag mig allt ansvar om efterföljande händelser.

Jag skall nog själv prova någon dag framöver.

Mvh
/Per
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
mrMagoo
Elbilsguru


Registreringsdatum: 25 juni 2006
Inlägg: 1242
Ort: Falköping

InläggPostat: 2009-09-07 21:30:43    Rubrik: Svara med citat

trimma clio..
de e nog tur att jag inte har kvar min clio det skulle nog inte varit bra för varken privatekonomi eller batterier (eeeh jo ja det är ju nästa samma sak)

Citat:
Jag, och många med mig har faktiskt provat gashäng på ett eller annat vis, och nära döden / döda någon... eller köra genom garageväggar mm mm


En bekant berättade häromveckan om när han (bara) skulle skulle köra in sin Harley -48 i garaget kvällen innan.
Eftersom det var för tungt att putta in den så ställde han ner tändningen hoppade till på kicken och de startade så snällt, han sätter sig på UTAN att ställa upp tändningen trampar ner kopplingen (ja fotkoppling o handväxel) lägger i växel och på nåt sätt lyckas han tappa koppingen.
En lågtänd HD på tomgång stoppar man inte genom att tappa kopplingen visar det sig, inte heller att köra in i frugans Harley stoppar framfarten på hans stånkande v-twin.
Slutligen stoppar väggen för vidare färd framåt där den fortsatte att tuffa några sekunder malandes bakdäck innan han på nåt sätt fick död på eländet.

Om en fossilbrännare med näst intill obefintligt vrid på lågvarv jämfört en elmotor kan ställa till det så, ja då skulle jag inte vilja vara med om att en hackare får fnatt.
_________________
Elbilsägare gör det med spänning.
Åker Ionic men Sysslar med elfordon av alla slag
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
AleX
Elbilsguru


Registreringsdatum: 13 september 2006
Inlägg: 2215
Ort: Roslöv / Lund / Skåne

InläggPostat: 2009-09-08 07:39:24    Rubrik: Svara med citat

Nu börjar ni nästan bli lite tråkiga Rolling Eyes

Men för att inflika så är där i min bil monterat en nödbroms (bryter kontaktorströmen) vid värmereglaget inne i bilen.
Kanske är något o fundera över...

Och för o göra det hela simpelt så kan man juh ändra om en säkring för kontaktorn så att där e en strömbrytare på den med..
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
qer
Forumstammis


Registreringsdatum: 27 januari 2009
Inlägg: 666

InläggPostat: 2009-09-08 15:52:22    Rubrik: Svara med citat

Inte för att jag på något sätt vill öka på tråkfaktorn men tänk på att den ström ni ser är (förmodar jag?) batteriström medans den ström som drabbar transistorerna är motorström! Ävvla skillnad. Fläskar ni in 400 Ampere från batterierna så kan motorströmmen mycket väl vara en bit in på den 4-siffriga skalan vid låga varvtal. Lägg sen till det faktum att strömtåligheten för transistorerna sjunker med ökande temperatur så kan det vara så att ni med den här "trimningen" börjar komma farligt nära att bränna trissorna!

Se denna fina graf jag hittade som exempel:



Mao, börjar ni pressa trissorna för mycket kan det vara läge att börja fundera på om det inte är dags att fixa till en effektivare kylning för att kompensera det ökade strömuttaget. Alternativt fixa till nånting som begränsar strömmen när trissorna börjar gå varma...
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Pertti
Elbilsguru


Registreringsdatum: 16 augusti 2006
Inlägg: 1033
Ort: Skövde/Vristulven

InläggPostat: 2009-09-09 21:18:45    Rubrik: Svara med citat

Tack för varningarna. Jag tar dem på allvar. Har krockat så det räcker. Confused
Jag skall montera en brytare till batteripacket efter en kontaktor. Har köpt en som klarar 250 A kont. och 2500 i 5 sec. Vette fan om det räcker. Men bättre än inget. Så skall jag ha en brytare för att slå av kontaktorer. Paralellkoppla en 350A säkring till mellan batterierna. Vidare kanske man kan roa sig med att föra växelväljaren till Neutral och slå av tändningen, samtidigt som man rycker hysteriskt i handbroms o trampar bromspedal i mattan när/om bilen skenar....

Men kunde inte hålla mig. Tröckte in det "moddade" kretskortet nyss. Hehe! Very Happy

Men först siffror till Pm_Dawn.
När jag "fegtrimmat" dvs. bara skruvat mittersta trimpoten medurs 11 varv, så drog bilen 300 A max (fladdrade mellan 290-300). Återmatningen gjorde 180A.

Nu när jag "moddat" kretskortet med 100kOhm parallellt med 39:an och skruvat på precisionspoten till ca 5k, så gör bilen ännu bättre. Exakt 320 A max. Återmatningen har ökat till 200A !! Uh!? Shocked
Hmm.. Hur mycket var det som blocken tålde?
Skall köra till jobbet imorgon lite försiktigt.
Bilen är betydligt roligare det kan jag lova!! Very Happy Very Happy WOOHOO!!

Jag rekommenderar heller ingen att göra det jag gjort, annat än på egen risk. Jag står däremot för den fria rätten till all världslig information. Vetenskap eller information är inte farlig i sig. Däremot vad, eller vem, som gör något av den. Information är kanske oftast bra för mänskligheten. Beror lite på hur man väljer att se på saken.

Fortsättning följer... Wink
_________________
Don't be fueled!

Moderator
3st Renault Clio Electrique -97
Volvo V 70
Volvo T24 (traktor)
Honda VF1000F
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
pm_dawn
Elbilsguru


Registreringsdatum: 17 mars 2008
Inlägg: 1735
Ort: Östersund

InläggPostat: 2009-09-09 23:54:11    Rubrik: Svara med citat

Hej !

Trevligt med siffror, man tackar......
320A verkar kanske vara max då vad kontrollern kan ge.
för ett 100k på 39:An borde ge lite mer än 320A

Det stod något om 320A i databladet för dioden. Det kanske är så att dioden inte klarar mer. Jag kan inte säga säkert.

Men Julle hade ju sett 400A i sin "trasiga" kontroller.
Ja jag vet inte.

Mvh
/Per
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Julle
Forumstammis


Registreringsdatum: 26 juni 2006
Inlägg: 609
Ort: Wellington, New Zealand

InläggPostat: 2009-09-10 07:36:23    Rubrik: Svara med citat

Min kontoller är ju inte riktigt frisk så det stämmer kanske inte att jämföra dem, 400A syns ytterst kortvarigt men hjulspinnet (och leendet) finns kvar en stund till!
Vid hjulspinn sjunker troligtvis strömmen väldigt fort, en annan sak är den lilla ramp som finns vid acceleration på en fungerande kontroller, den finns inte alls på min, den är väldigt "digital".
Den är utbytt nu men den löpte inte amok någon gång, dvs "fastnade" på fullgas.
_________________
Elbilsägare följer inte strömmen, de leder den!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
qer
Forumstammis


Registreringsdatum: 27 januari 2009
Inlägg: 666

InläggPostat: 2009-09-10 18:18:58    Rubrik: Svara med citat

När ni nu gör så här vilda experiment så kan jag inte låta bli att undra hur höga motorströmmar ni trycker in i den stackars motorn. Varför jag undrar är eftersom jag, som jag sagt tidigare, överväger en Clio med rasad eller donerad "hackare" som första åk och eftersom våran controller är kapabel att trycka 1kA genom motorn så vore det trevligt att kunna bilda sig en uppfattning hur pass vild man möjligen kan tänkas våga vara med parametrarna...
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Julle
Forumstammis


Registreringsdatum: 26 juni 2006
Inlägg: 609
Ort: Wellington, New Zealand

InläggPostat: 2009-09-10 21:21:33    Rubrik: Svara med citat

Med tanke på Cliomotorns tämligen robusta konstruktion tror jag inte den går att köra sönder med en trimmad originalkontroller, det säger nog "fräs" i kontrollern långt innan motorn ger upp.
Kanske även växellådan kan vara i farozonen men det troligaste är nog medbringaren/kopplingen, den har larvigt klena splines.

Det är väl bara att prova? Skicka hit en kontroller som har sepex-styrning så ska jag hårdprova den! (gärna innan vintern, sedan blir det halkigt...)
En annan variant är att du lånar en motor av mig, om du slutar pina den innan det luktar för mycket bränt klarar den sig säkert!
Du säger att er kontroller kan skicka 1kA genom motorn, innebär det att Clio's originalkontroller (lätt skrämd/skruvad) kanske klarar av samma sak?
_________________
Elbilsägare följer inte strömmen, de leder den!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
qer
Forumstammis


Registreringsdatum: 27 januari 2009
Inlägg: 666

InläggPostat: 2009-09-10 21:32:04    Rubrik: Svara med citat

Julle skrev:
Det är väl bara att prova? Skicka hit en kontroller som har sepex-styrning så ska jag hårdprova den! (gärna innan vintern, sedan blir det halkigt...) En annan variant är att du lånar en motor av mig, om du slutar pina den innan det luktar för mycket bränt klarar den sig säkert!


Hehe. Själv är jag mer inne på att, som sagt, ta en batteri- och hackarlös Clio och trycka i den här saken + lite LiFePO4. Vore kul. Smile

Julle skrev:
Du säger att er kontroller kan skicka 1kA genom motorn, innebär det att Clio's originalkontroller (lätt skrämd/skruvad) kanske klarar av samma sak?


Det skulle jag inte satsa pengar på...
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> motor, växellåda Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Sida 2 av 7

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet


Skapa forum | Supportforum | Användarvillkor | Integritetspolicy | Cookiehantering | Kontakta oss |




SwiftBlue Theme created by BitByBit
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2005
Sidan tog 0.67 sekunder att ladda.