Forumindex ELBIL
för elbilsägare och blivande sådana...
 
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 


Vad har ni för typ av elkontakt för laddning?
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
 
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> övriga tekniska frågor
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
KemiRockarFett
Passiv


Registreringsdatum: 24 juni 2008
Inlägg: 1

InläggPostat: 2008-06-24 22:32:32    Rubrik: Svara med citat

Angående sladd. Hittade ett sladdlöst alternativ när jag googlade på induktion och laddhybrid. Se www.trinnovator.se
Dock fattar jag inte hur det fungerar. Men fattar det som att systemet ansluter sig självt utan induktion.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Trinnovator
Nyfiken


Registreringsdatum: 03 oktober 2008
Inlägg: 9

InläggPostat: 2008-10-03 17:18:31    Rubrik: Svara med citat

KemiRockarFett skrev:
Angående sladd. Hittade ett sladdlöst alternativ när jag googlade på induktion och laddhybrid. Se www.trinnovator.se
Dock fattar jag inte hur det fungerar. Men fattar det som att systemet ansluter sig självt utan induktion.


Det är en konduktiv överföring av en eller tre fas el beroende om systemet skall nyttjas för snabbladdning eller laddning hemma över natten.
Tekniken är enkel och robust. En film på en demo/prototyp är nu på vår sida som illustrerar en dockning till "the MatriX" som vi kallar systemet.
Om föraren klarar att parkera inom sin ruta kan systemet skapa en anslutning till elnätet oavsett om man står snett etc.
Naturligtvis är systemet designat för vårt hårda klimat. Ett flertal säkerheter/skydd finns mot vatten, is, grus samt oavsiktligt strömuttag.

Vi har ett stort intresse för laddhybrid och elbilar då vår bestämda uppfattning är att dessa typer av fordon dominerar marknaden i framtiden. Vi tror att det stora antalet i och ur- kopplande av kabel som är förenat med dessa fordonstyper och dess laddande är förenad med en låg kundnytta och därför kräver ett automatiserat laddgränssnitt, varför vi har tagit fram ett sådant. Det är lite som TV och fjärrkontrollen, det går att använda en TV utan fjärrkontroll men det är bekvämare med.
mvh
Trinnovator
_________________
www.trinnovator.se
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Poppe
Elbilsguru


Registreringsdatum: 25 juni 2006
Inlägg: 1590
Ort: Göteborg / Billdal

InläggPostat: 2008-10-03 18:15:36    Rubrik: Svara med citat

KemiRockarFett skrev:
Citat:
Angående sladd. Hittade ett sladdlöst alternativ när jag googlade på induktion och laddhybrid.


Nej, nån sladd syns inte men vad är det som gör en metallstav (eller vad det nu är ?) bättre. En sladd ligger iaf på marken där den utgör en viss risk för att någon snubblar över den, en metallpinne 25 cm upp i luften är ju ett brutet ben och en krossad käke som bara väntar på att hända !
_________________
Chevrolet Volt -12
Husqvarna Cornette -59
Th!nk City -99
Chevrolet Corvair Convertible -64
Chevrolet Rampside Pick Up -61

Growing old is mandatory, growing up is optional.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Trinnovator
Nyfiken


Registreringsdatum: 03 oktober 2008
Inlägg: 9

InläggPostat: 2009-06-16 08:27:51    Rubrik: Svara med citat

Poppe skrev:
KemiRockarFett skrev:
Citat:
Angående sladd. Hittade ett sladdlöst alternativ när jag googlade på induktion och laddhybrid.


Nej, nån sladd syns inte men vad är det som gör en metallstav (eller vad det nu är ?) bättre. En sladd ligger iaf på marken där den utgör en viss risk för att någon snubblar över den, en metallpinne 25 cm upp i luften är ju ett brutet ben och en krossad käke som bara väntar på att hända !


Lösningen med teleskop ( metallstav) utgjorde en risk. Nu är den ersatt med en kabelförsedd spiral, la ut en demo på sidan, vilken är mjuk fall man råkar gå in i den. I praktiken missar man inte att bilen står ansluten, i mörker lyses området framför bilen upp av en diodbelysning i parkeringsdelen. Om man ändå går in i spiralen så sviktar den.
Filmen är på en prototyp.
På den färdiga produkten blir motordel och "bana" i ett annat utförande och framför allt mindre.
_________________
www.trinnovator.se
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Poppe
Elbilsguru


Registreringsdatum: 25 juni 2006
Inlägg: 1590
Ort: Göteborg / Billdal

InläggPostat: 2009-06-16 14:36:26    Rubrik: Svara med citat

Jag rodnar lite när jag ser filmen Embarassed

Jag vill inte vara en blöt filt, men hur kommer den (både mekanik och anslutningspunkter) att se ut efter en vinter i Göteborg med slask och salt varannan dag ?

Ok, om man snubblar på den (vilket min halvblinda 88-åriga mamma kommer att göra oavsett om den lyser med 1000 lumen eller mer) kommer den då automatiskt rätt igen eller får man en överraskning, oladdad bil, när man skall till jobbet på morgonen ?

Jag förstår inte vad som avses med "elevering 80 cm" ? Skall snoken sitta 80 cm över marken ? Vad är det som hindrar att man kör ihjäl fotgängare med den om man skulle råka köra på någon ? Betänk också att alla bilar har helbilsgodkännande som innebär att dom inte får ändras. Fast detta kanske bara är för nyproduktion ?
Tror knappt heller att någon, vare sig bilägare eller bildesigners, önskar få ett sådant "monster" i näsan på bilen. Även om vi tekniknördar tycker den är fräck, så är den inte speciellt vacker.

Hoppas ni tolkar frågorna som "produktutvecklande" och inte illvilliga, det är iaf inte avsikten !
_________________
Chevrolet Volt -12
Husqvarna Cornette -59
Th!nk City -99
Chevrolet Corvair Convertible -64
Chevrolet Rampside Pick Up -61

Growing old is mandatory, growing up is optional.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Trinnovator
Nyfiken


Registreringsdatum: 03 oktober 2008
Inlägg: 9

InläggPostat: 2009-11-05 01:18:16    Rubrik: Svara med citat

Poppe skrev:
Jag rodnar lite när jag ser filmen Embarassed

Jag vill inte vara en blöt filt, men hur kommer den (både mekanik och anslutningspunkter) att se ut efter en vinter i Göteborg med slask och salt varannan dag ?

Ok, om man snubblar på den (vilket min halvblinda 88-åriga mamma kommer att göra oavsett om den lyser med 1000 lumen eller mer) kommer den då automatiskt rätt igen eller får man en överraskning, oladdad bil, när man skall till jobbet på morgonen ?

Jag förstår inte vad som avses med "elevering 80 cm" ? Skall snoken sitta 80 cm över marken ? Vad är det som hindrar att man kör ihjäl fotgängare med den om man skulle råka köra på någon ? Betänk också att alla bilar har helbilsgodkännande som innebär att dom inte får ändras. Fast detta kanske bara är för nyproduktion ?
Tror knappt heller att någon, vare sig bilägare eller bildesigners, önskar få ett sådant "monster" i näsan på bilen. Även om vi tekniknördar tycker den är fräck, så är den inte speciellt vacker.

Hoppas ni tolkar frågorna som "produktutvecklande" och inte illvilliga, det är iaf inte avsikten !


För eftermarknad. Ingen högspänninngs-el monteras på lina. Det du kallar snoken är ett fantiskop (flexibelt ställdon). Det eftermonteras på ordinarie bilverkstad och utgörs av en silikonslang in i fordonet som ligger efter ramen. Vid krock så trycks den ner under fordonet.
När bilen är ansluten så finns möjlighet att ramla över anslutningen det är dock lättlöst genom i matrisen inbyggd belysning/IR,, man kan ramla på sladdarna till fordonen i dags läget också. Plus att man kan köra iväg med dem i. Plus att dagens sladdar är strömförande och livsfarliga.
Nej systemet är inte känsligt för vare sig vatten is eller salt, det går inte heller att få i sig ström oavsiktligt.

Se film:

http://www.youtube.com/watch?v=Hj9_cvlcOkE

Det är en prototyp som visas.
_________________
www.trinnovator.se
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Nikon
Forumstammis


Registreringsdatum: 17 januari 2008
Inlägg: 504

InläggPostat: 2009-11-05 07:55:41    Rubrik: Svara med citat

Trinnovator skrev:
... man kan ramla på sladdarna till fordonen i dags läget också. Plus att man kan köra iväg med dem i.

Inte om man har enkel skyddskrets som hindrar motorn från att starta om laddkabeln är ansluten.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Poppe
Elbilsguru


Registreringsdatum: 25 juni 2006
Inlägg: 1590
Ort: Göteborg / Billdal

InläggPostat: 2009-11-05 08:17:33    Rubrik: Svara med citat

Jaha, elevering betyder utstick, antar jag !?

Trinnovator skrev:
Citat:
När bilen är ansluten så finns möjlighet att ramla över anslutningen det är dock lättlöst genom i matrisen inbyggd belysning/IR,, man kan ramla på sladdarna till fordonen i dags läget också.

Jag förstår inte vad som är lättlöst ? Går det inte att ramla över den om den lyser ? Är det en ny naturlag ?
Sannolikheten att snubbla över något som sitter 25cm över marken och är halvstyvt verkar många hundra procent större än att snubbla på en mjuk sladd på marken.

Om jag kommer springande i full fart, rundar bilen och där sitter en semirigid kabel 25 cm ovanför marken så hoppas jag verkligen att den lossar i någon ände. Om inte så lär jag få ligga på sjukhus under lång tid framöver.
Om man lyckas rycka ur den ur sin kontakt på väggen, kommer den då att hitta tillbaka ? Frågan lämnas obesvarad, antagligen för att den inte har något fördelaktigt svar.

Nikon skrev:
Citat:
Trinnovator skrev:
... man kan ramla på sladdarna till fordonen i dags läget också. Plus att man kan köra iväg med dem i.

Inte om man har enkel skyddskrets som hindrar motorn från att starta om laddkabeln är ansluten.


Det finns väl inga fabrikstillverkade elbilar som man kan köra iväg med kabeln inkopplad !?
_________________
Chevrolet Volt -12
Husqvarna Cornette -59
Th!nk City -99
Chevrolet Corvair Convertible -64
Chevrolet Rampside Pick Up -61

Growing old is mandatory, growing up is optional.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Trinnovator
Nyfiken


Registreringsdatum: 03 oktober 2008
Inlägg: 9

InläggPostat: 2009-11-05 15:07:26    Rubrik: Svara med citat

Poppe skrev:
Jaha, elevering betyder utstick, antar jag !?

Trinnovator skrev:
Citat:
När bilen är ansluten så finns möjlighet att ramla över anslutningen det är dock lättlöst genom i matrisen inbyggd belysning/IR,, man kan ramla på sladdarna till fordonen i dags läget också.

Jag förstår inte vad som är lättlöst ? Går det inte att ramla över den om den lyser ? Är det en ny naturlag ?
Sannolikheten att snubbla över något som sitter 25cm över marken och är halvstyvt verkar många hundra procent större än att snubbla på en mjuk sladd på marken.

Om jag kommer springande i full fart, rundar bilen och där sitter en semirigid kabel 25 cm ovanför marken så hoppas jag verkligen att den lossar i någon ände. Om inte så lär jag få ligga på sjukhus under lång tid framöver.
Om man lyckas rycka ur den ur sin kontakt på väggen, kommer den då att hitta tillbaka ? Frågan lämnas obesvarad, antagligen för att den inte har något fördelaktigt svar.

Nikon skrev:
Citat:
Trinnovator skrev:
... man kan ramla på sladdarna till fordonen i dags läget också. Plus att man kan köra iväg med dem i.

Inte om man har enkel skyddskrets som hindrar motorn från att starta om laddkabeln är ansluten.


Det finns väl inga fabrikstillverkade elbilar som man kan köra iväg med kabeln inkopplad !?


När vi testat att gå in i anslutningen så har det inte varit ngt problem att man skulle rama då den flexar och man tydligt känner att typ "här var det något". Vad som händer om man springer in i den har vi ej testat, sannolikheten är ju att man ramlar om man springer in i den med fart, däremot så är det sällan folk springer just framför bilarna då det annars hänger ner sladdar där etc.

Med belysning menas att området framför bilen görs synligt. Med IR kan man även detektera rörelse och sända ut en varnande blink eller en ton fall ngn rör sig framför bilen.

"frågan lämnas obesvarad, då den inte har något bra svar" råkade jag missa,, Vet ej om svaret är bra men så här lyder det; Systemet connectar om du står inom en standard parkeringsruta oavsett vinkel och det går att programera styrningen av det flexibelt, dvs du kan ställa den att göra en reconnect om ngn manipulerar det alternativt plugga ur.

Vad menade du med att köra ner fotgängare på stan ? för det missade jag svara på eller fattade inte.
_________________
www.trinnovator.se
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Trinnovator
Nyfiken


Registreringsdatum: 03 oktober 2008
Inlägg: 9

InläggPostat: 2009-11-05 15:10:16    Rubrik: Svara med citat

Nikon skrev:
Trinnovator skrev:
... man kan ramla på sladdarna till fordonen i dags läget också. Plus att man kan köra iväg med dem i.

Inte om man har enkel skyddskrets som hindrar motorn från att starta om laddkabeln är ansluten.


Det du talar om kallas mode 1-3 och föreslås bli standard på de kontakter som kommer, vårt system håller mode 3.

Däremot de sladdar som säljs idag till bilvärme har ingen sån funktion.
_________________
www.trinnovator.se
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Poppe
Elbilsguru


Registreringsdatum: 25 juni 2006
Inlägg: 1590
Ort: Göteborg / Billdal

InläggPostat: 2009-11-05 16:57:05    Rubrik: Svara med citat

Trinovator skrev:
Citat:
När vi testat att gå in i anslutningen så har det inte varit ngt problem att man skulle rama då den flexar och man tydligt känner att typ "här var det något". Vad som händer om man springer in i den har vi ej testat, sannolikheten är ju att man ramlar om man springer in i den med fart, däremot så är det sällan folk springer just framför bilarna då det annars hänger ner sladdar där etc.


Tack för din snabba replik och för att du "inte svarar med samma mynt" då jag ibland kan ha en dragning åt pajkastande ! Very Happy

Små och halvstora barn springer ju överallt och jag förstår inte riktigt vad "just framför bilarna då det annars hänger ner sladdar där etc "innebär ? Jag vill nog påstå att framför 99% av alla bilar hänger det inga sladdar och på en global nivå 99,99% så att det sitter ett fantiskop (eller hänger en sladd) framför just denna bil kommer nog som en överraskning för alla utan för den som monterat det.
Jag kan också lova att min 87-åriga mamma inte skulle vare sig höra eller reagera på att det piper och blinkar lite, för mycket lär det väl inte låta ? Då blir väl grannarna vansinniga så fort en katt går förbi !?

Bra att den återansluter sig !

Vad jag menade med "att meja ner fotgängare" hade att göra med att den beskrevs som havande en "elevation" på 80cm och just elevation brukar vara reserverat för höjder så jag tolkade det som om den satt på 80 cm höjd. Men det var tydligen fel. Nomenklatur kan vara svårt.

En "lösning " på vissa av problem kan ju vara att minska på "elevationen", då minskar man också folks benägenhet att gå framför bilen och därmed snubbelrisken. Fast det är klart då måste ju folk veta hur stor bil som man har och det vet dom ju ytterst sällan. Wink
_________________
Chevrolet Volt -12
Husqvarna Cornette -59
Th!nk City -99
Chevrolet Corvair Convertible -64
Chevrolet Rampside Pick Up -61

Growing old is mandatory, growing up is optional.


Senast ändrad av Poppe den 2009-11-06 08:02:07, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
Nikon
Forumstammis


Registreringsdatum: 17 januari 2008
Inlägg: 504

InläggPostat: 2009-11-05 22:02:00    Rubrik: Svara med citat

Trinnovator skrev:
Nikon skrev:
Trinnovator skrev:
... man kan ramla på sladdarna till fordonen i dags läget också. Plus att man kan köra iväg med dem i.

Inte om man har enkel skyddskrets som hindrar motorn från att starta om laddkabeln är ansluten.


Det du talar om kallas mode 1-3 och föreslås bli standard på de kontakter som kommer, vårt system håller mode 3.

Däremot de sladdar som säljs idag till bilvärme har ingen sån funktion.

???
Det har inget med sladden att göra. Vilken standardsladd som helst duger.
En elektronisk funktion som känner av om det finns 230V in på ladduttaget räcker.
För dubbel säkerhet i händelse av exempelvis strömavbrott eller timer i motorvärmaruttag kan man även ha exempelvis en mikrobrytare i locket över uttaget så att det inte heller går att köra iväg om locket över bilens uttag ej är stängt.
Det är verkligen ingen komplicerad funktion, och jag har svårt att se varför någon professionellt tillverkad elbil skulle sakna en sådan funktion.

Om man nu nödvändigtvis vill ha automatisk inkoppling av bilen när den är parkerad så hade jag nog lagt den funktionen på taket.
Elektromagnetisk överföring via plattor under bilen klarar inte så höga effekter, och mycket energi går förlorad.
Snubbelpinne bredvid eller framför bilen skulle jag inte vilja ha.
Uppifrån i garaget skulle man dock utan risk kunna ha någon slags mojäng som automatiskt ansluter till bilen.
Har svårt att se att det skulle vara värt pengarna bara.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
jockepocke
Aktiv


Registreringsdatum: 02 april 2009
Inlägg: 89

InläggPostat: 2009-11-06 21:22:31    Rubrik: Svara med citat

Nikon skrev:
Trinnovator skrev:
Nikon skrev:
Trinnovator skrev:
... man kan ramla på sladdarna till fordonen i dags läget också. Plus att man kan köra iväg med dem i.

Inte om man har enkel skyddskrets som hindrar motorn från att starta om laddkabeln är ansluten.


Det du talar om kallas mode 1-3 och föreslås bli standard på de kontakter som kommer, vårt system håller mode 3.

Däremot de sladdar som säljs idag till bilvärme har ingen sån funktion.

???
Det har inget med sladden att göra. Vilken standardsladd som helst duger.
En elektronisk funktion som känner av om det finns 230V in på ladduttaget räcker.
För dubbel säkerhet i händelse av exempelvis strömavbrott eller timer i motorvärmaruttag kan man även ha exempelvis en mikrobrytare i locket över uttaget så att det inte heller går att köra iväg om locket över bilens uttag ej är stängt.
Det är verkligen ingen komplicerad funktion, och jag har svårt att se varför någon professionellt tillverkad elbil skulle sakna en sådan funktion.

Om man nu nödvändigtvis vill ha automatisk inkoppling av bilen när den är parkerad så hade jag nog lagt den funktionen på taket.
Elektromagnetisk överföring via plattor under bilen klarar inte så höga effekter, och mycket energi går förlorad.
Snubbelpinne bredvid eller framför bilen skulle jag inte vilja ha.
Uppifrån i garaget skulle man dock utan risk kunna ha någon slags mojäng som automatiskt ansluter till bilen.
Har svårt att se att det skulle vara värt pengarna bara.



Det är ju jättelätt att fixa! Smile
Sätt två "antenner" på taket, en på höger sida och en på vänster, med lagom mellanrum. De måste vara elektriskt isolerade från biltaket. Från varje antenn har du en kabel till laddaren. (Se till att originalantennen är mycket lägre dock). Sedan fäster du två stora metallplattor, med mellanrum emellan, i taket parallella med varanda på sådan höjd och bredd att när du kör in i garaget kommer "antennerna" (som ju egentligen är dina kontakter) att få kontakt med metallplattorna. Metallplattorna är i sin tur förbundna med 230 v elnätet.

Vips så har du 230 v i bilen via antennerna. Jord kan man ordna på samma sätt med 3 antenner, men då är det mycket viktigare att se till att bilen hamnar rätt, och inte få kortis!
_________________
Konvertering av volvo 440 till eldrift:
http://elbilsprojektet.blogspot.com/
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Nikon
Forumstammis


Registreringsdatum: 17 januari 2008
Inlägg: 504

InläggPostat: 2009-11-07 13:10:00    Rubrik: Svara med citat

Precis som radiobilarna på liseberg, fast fullständigt livsfarligt! Mr. Green
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Pertti
Elbilsguru


Registreringsdatum: 16 augusti 2006
Inlägg: 1033
Ort: Skövde/Vristulven

InläggPostat: 2009-11-07 13:49:32    Rubrik: Svara med citat

Nah! Jag tror mer på en stor spole under bilen. Magnetfält!
Men skulle inte tacka nej till en "funnyscope" Wink
_________________
Don't be fueled!

Moderator
3st Renault Clio Electrique -97
Volvo V 70
Volvo T24 (traktor)
Honda VF1000F
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Trinnovator
Nyfiken


Registreringsdatum: 03 oktober 2008
Inlägg: 9

InläggPostat: 2010-02-16 02:05:07    Rubrik: Svara med citat

La ut lite film i vintermiljö:

http://www.youtube.com/watch?v=dSZFHZrhglg


Skönt nu på vintern...
_________________
www.trinnovator.se
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Anders
Forumstammis


Registreringsdatum: 12 april 2007
Inlägg: 988
Ort: Gbg

InläggPostat: 2010-02-16 11:17:43    Rubrik: Svara med citat

En nyfiken teknisk fråga - hur fungerar/reagerar jordfelsbrytaren när/om vatten/snö/vägsalt följer med proben in i dockan?
_________________
http://indux.se/ -Din Laddplats i Etern ¤¤ Energi och Transport ¤¤
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Trinnovator
Nyfiken


Registreringsdatum: 03 oktober 2008
Inlägg: 9

InläggPostat: 2010-02-16 11:42:49    Rubrik: Svara med citat

Anders skrev:
En nyfiken teknisk fråga - hur fungerar/reagerar jordfelsbrytaren när/om vatten/snö/vägsalt följer med proben in i dockan?


Det fungerar som så att man kan spola vatten på systemet, det rinner av utan att tränga in, vi har tom testat att dränka en tidigare protyp i badkar och det tog 30 sekunder innan första droppen vatten tog sig förbi första barriären. Snö smuts som ev följer med in vid anslutning dräneras ut eller skyfflas ut vid urdockning och det är faktiskt inte möjligt att få en kortslutningskrets på det sättet, det ser inte riktigt ut innuti denna som i en vanlig kontakt, det är steriska hinder både fysiskt och i "rummet" i matrisen. Man kan se det som en skyddad förgreningsdosa och den är ungefär lika enkel. Få delar som repetetivt upprepas. Systemet har dubbla jord, förutom chassit och spiralen från bilen och verifering av dessa sinsemellan och en massa annat som ska vara uppfyllt innan det slås på ström.
En del försöker lösa detta med induktion, vi har aldrig fattat varför...

/
Trinnovator
_________________
www.trinnovator.se
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
AleX
Elbilsguru


Registreringsdatum: 13 september 2006
Inlägg: 2215
Ort: Roslöv / Lund / Skåne

InläggPostat: 2010-02-16 19:56:35    Rubrik: Svara med citat

Det ser juh jätte bra ut men jag har väldigt svårt o tänka mig att den verkligen funkar så som de visas...


tex man ställer bilen sen snöar det, snön smälter på kabeln och sen fryser, och även i själva instickplattan.
Är den uppvärmd?
om inte så borde man få problem när den trycker in snö och rimligtvis smälter och sen fryser

och sen lite grus på detta så är jag lite skeptisk på att den funkar
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Trinnovator
Nyfiken


Registreringsdatum: 03 oktober 2008
Inlägg: 9

InläggPostat: 2010-02-17 22:22:41    Rubrik: Svara med citat

AleX skrev:
Det ser juh jätte bra ut men jag har väldigt svårt o tänka mig att den verkligen funkar så som de visas...
tex man ställer bilen sen snöar det, snön smälter på kabeln och sen fryser, och även i själva instickplattan.
Är den uppvärmd?
om inte så borde man få problem när den trycker in snö och rimligtvis smälter och sen fryser

och sen lite grus på detta så är jag lite skeptisk på att den funkar


Du är välkommen och köpa produkten när den är ute på marknaden så får du själv se att det fungerar alldeles utmärkt.
_________________
www.trinnovator.se
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> övriga tekniska frågor Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Sida 2 av 3

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet


Skapa forum | Supportforum | Användarvillkor | Integritetspolicy | Cookiehantering | Kontakta oss |




SwiftBlue Theme created by BitByBit
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2005
Sidan tog 0.11 sekunder att ladda.