Forumindex ELBIL
för elbilsägare och blivande sådana...
 
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 


Köpa beg PHEV, tips?
Gå till sida Föregående  1, 2
 
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Mitsubishi
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Knostar
Nyfiken


Registreringsdatum: 13 maj 2018
Inlägg: 7

InläggPostat: 2018-05-19 17:06:56    Rubrik: Svara med citat

AS1 skrev:
Jag vill slå ett slag för BMW i3, den är allt som PHEV inte är och hela familjen älskar den (precis tvärtom med PHEV). Vad gäller fyrhjulsdrift så tar sig i3 fram överallt, ingen skillnad mot PHEV. Jag saknar dock möjligheten till drag väldigt mycket.


Jag är en av dem som inte skulle kunna se sig i spegeln om jag körde en Bmw i3 Smile

Efter flera provkörningar och diskussioner så blev det Outlander PHEV:en från 2016. Ska hämta den på måndag Smile
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
AS1
Elbilsguru


Registreringsdatum: 25 juli 2011
Inlägg: 1484
Ort: Örebro

InläggPostat: 2018-05-19 19:12:44    Rubrik: Svara med citat

Knostar skrev:
AS1 skrev:
Jag vill slå ett slag för BMW i3, den är allt som PHEV inte är och hela familjen älskar den (precis tvärtom med PHEV). Vad gäller fyrhjulsdrift så tar sig i3 fram överallt, ingen skillnad mot PHEV. Jag saknar dock möjligheten till drag väldigt mycket.


Jag är en av dem som inte skulle kunna se sig i spegeln om jag körde en Bmw i3 Smile

Efter flera provkörningar och diskussioner så blev det Outlander PHEV:en från 2016. Ska hämta den på måndag Smile


Ja det är skönt att vi alla är olika, grattis till valet att kliva in i elbils världen. Jag tror att ni gjorde rätt som valde den tystare varianten med prioriterad eldrift. Grattis än en gång!
_________________
Model S
BMW i3
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
tor.ake
Elbilsguru


Registreringsdatum: 17 november 2014
Inlägg: 1970
Ort: Åkersberga

InläggPostat: 2018-05-20 09:02:17    Rubrik: Svara med citat

Har inte sett någon 2016 med prioriterad eldrift, det kom senare tyvärr.
_________________
Model 3 SR+ -19
Tidigare Outlander PHEV -17
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
AS1
Elbilsguru


Registreringsdatum: 25 juli 2011
Inlägg: 1484
Ort: Örebro

InläggPostat: 2018-05-21 04:08:08    Rubrik: Svara med citat

tor.ake skrev:
Har inte sett någon 2016 med prioriterad eldrift, det kom senare tyvärr.


Jo så är det, först kom lite tystare kupé sedan Kom även prioriterad eldrift. Jag trodde dessa kom ut senare delen av 2016
_________________
Model S
BMW i3
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
tor.ake
Elbilsguru


Registreringsdatum: 17 november 2014
Inlägg: 1970
Ort: Åkersberga

InläggPostat: 2018-08-07 11:28:15    Rubrik: Svara med citat

Kom de nya utrustningspaketen också med 2016 års modell?

Dvs att autobroms, adaptiv farthållare, fil-varning är redan med billigaste paketet så att man inte behöver köpa en med "business nav safety", för att få de funktionerna?

Med 2017+ års modell verkar de ingå i "komfort"-paketet tillsammans med automatisk avbländning av helljus. Samma på 2016?
_________________
Model 3 SR+ -19
Tidigare Outlander PHEV -17
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
OlaE
Elektrisk


Registreringsdatum: 19 juli 2008
Inlägg: 241
Ort: Kalmar

InläggPostat: 2019-01-16 13:12:16    Rubrik: Svara med citat

Knostar skrev:

Efter flera provkörningar och diskussioner så blev det Outlander PHEV:en från 2016. Ska hämta den på måndag Smile


Hej Knostar.
Jag undrar lite vad du tycker såhär knappt ett halvår senare. Går lite själv i samma tankar.

/Ola
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
tor.ake
Elbilsguru


Registreringsdatum: 17 november 2014
Inlägg: 1970
Ort: Åkersberga

InläggPostat: 2019-01-16 14:41:35    Rubrik: Svara med citat

Mitt tips är att skippa 2016 och gå på minst 2017. EV-knappen och Android Auto/CarPlay gör det till en helt annan bil. Skall du gå på 2016 kan du precis lika gärna ta vilken som helst av de tidigare årsmodellerna eftersom det bara är kosmetiska skillnader.
All kritik mot Outlandern, att den drar ohemult med bensin på vintern kan du dra ett streck över, i och med EV-knappen. Se till att komma ut på en större väg där den kan gå i parallelhybridläge, kör ned batteriet till under 80% sedan knäpper du av EV-knappen. Då kan den gå med hyfsad verkningsgrad.
_________________
Model 3 SR+ -19
Tidigare Outlander PHEV -17
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
OlaE
Elektrisk


Registreringsdatum: 19 juli 2008
Inlägg: 241
Ort: Kalmar

InläggPostat: 2019-01-17 16:32:11    Rubrik: Svara med citat

Hej.
Ok, men tyvärr drar priset iväg också då.
Någon som testat typ denna på 2014-2016 modellen.
https://evtun.com/phev-box.html
Hur ser man enklast status på batteriet på en begagnad bil?

/Ola
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
tor.ake
Elbilsguru


Registreringsdatum: 17 november 2014
Inlägg: 1970
Ort: Åkersberga

InläggPostat: 2019-01-17 17:43:21    Rubrik: Svara med citat

Strunta i den phev-boxen, den bara mappar om gaspedalen så att man måste trycka ned den längre för att komma in i det vita området på "power"-mätaren.

Klicka i "ECO-läget" istället är mitt tips och gratis. Det mappar också om gaspedalen.

Det finns en tilläggsmojäng som heter typ "ICEheatstop", som består av en liten värmare som man monterar nära kupétempsensorn, vilket fördröjer starten av motorn i egenskap av värmekälla, men det verkar minst sagt rackligt.

Batteristatusen kan du se med PHEV watchdog och därtill hörande dångel, men eftersom räckvidden är så kort tycker jag man lika gärna bara kan köra en sväng på c:a 3 mil med bilen (4 på sommaren), kör i runt 90 km/h. Räcker batteriet hela vägen eller nästan hela vägen då är det i bra skick. Är det degraderat, eller om det är någon eller några celler som är i dåligt skick då ska det märkas direkt på räckvidden.

Jag kikade också på bilar runt 250' men till sist var jag och provade en 2017 och då var saken klar. Helt klart värd de extra pengarna jämfört med en 2016. års modell. Annars är det ju bara att sitta i båten så kommer priserna ned på 2017+ års modeller också...
_________________
Model 3 SR+ -19
Tidigare Outlander PHEV -17
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Mitsubishi Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2
Sida 2 av 2

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet


Skapa forum | Supportforum | Användarvillkor | Integritetspolicy | Cookiehantering | Kontakta oss |




SwiftBlue Theme created by BitByBit
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2005
Sidan tog 0.06 sekunder att ladda.