Forumindex ELBIL
för elbilsägare och blivande sådana...
 
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 


Leaf 40 snabbladdning VARNING! #rapidgate
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
 
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Nissan
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
elfi
Elbilsguru


Registreringsdatum: 09 oktober 2008
Inlägg: 2598
Ort: Örebro

InläggPostat: 2018-03-23 09:08:24    Rubrik: Leaf 40 snabbladdning VARNING! #rapidgate Svara med citat

Alla som tänker köpa nya Leaf 40 och köra lång dag efter dag stop !!! Titta på vad folk säger om lång resa på ca. 650km:

https://youtu.be/XOgqM8iBtPM

Kör man lång och ofta det fungerar inte smärt fritt!!!

Rekommendation: testa bilen ordentligt först och simulera egen användningsmönster innan du slår till och köper bilen... att man inte kan snabbladda riktigt snabbt redan efter andra eller tredje försök kan göra livet oplanerad svårt... 5

Jag själv kör Leaf 40 och är super nöjd, gillar bilen skarpt, fast jag kör aldrig längre än 500km/dag...
_________________
ZOE & TwinEngine
It’s just me myself and I


Senast ändrad av elfi den 2018-03-27 10:21:59, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Leaf
Elbilsguru


Registreringsdatum: 13 januari 2012
Inlägg: 1575

InläggPostat: 2018-03-23 09:32:48    Rubrik: Svara med citat

Hur ska det då gå på sommaren eller i varmare klimat, när batteritempen redan innan avfärd är 30-40 grader Shocked
Bådar inte heller gott för batterilivslängden
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Cargo
Aktiv


Registreringsdatum: 08 januari 2017
Inlägg: 68

InläggPostat: 2018-03-23 09:50:54    Rubrik: Svara med citat

Leaf skrev:
Hur ska det då gå på sommaren eller i varmare klimat, när batteritempen redan innan avfärd är 30-40 grader Shocked
Bådar inte heller gott för batterilivslängden


Som jag förstår det när jag läst runt är att den låga laddningen inte är direkt kopplat till att batteriet är överdrivet varmt.
Det känns som om Nissan programmerat så det går långsammare redan från 60% på första laddningen och redan från start på andra laddningen.
Möjligt dom gjort det just för att skydda batteriet ännu bättre?

Det känns som om detta eventuellt borde gå att släppa lite på med en uppdatering utav mjukvaran?
Blir spännande att se, många länder trycker rätt hårt åt nissan för detta.

Edit: Ser ut att vara rent kopplat till temperatur på batteriet.
https://youtu.be/0Yqz1VbBRU0


Senast ändrad av Cargo den 2018-03-23 14:38:06, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
TonyV
Forumstammis


Registreringsdatum: 04 februari 2015
Inlägg: 595

InläggPostat: 2018-03-23 13:19:48    Rubrik: Svara med citat

Ja men hur får man ett uttalande ur Nissan då. Dessa multinationella företagen är ju som krama vatten ur en sten.
de hänvisar till återförsäljare och de vet än mindre än användarna.
_________________
/Leaf24 -15 Svart
/Leaf30 -17 Bronze
/Leaf40 -19 Silver
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
MH
Forumstammis


Registreringsdatum: 14 juni 2017
Inlägg: 594

InläggPostat: 2018-03-23 13:22:40    Rubrik: Svara med citat

Leaf skrev:

Bådar inte heller gott för batterilivslängden


Är väl snarare tvärt om? Ju långsammare laddning, desto längre håller batteriet?
_________________
Kör ett e-nv200 skåp från 2015

Snabbladda.nu - alla snabbladdare på samma ställe!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Leaf
Elbilsguru


Registreringsdatum: 13 januari 2012
Inlägg: 1575

InläggPostat: 2018-03-23 14:17:52    Rubrik: Svara med citat

MH skrev:
Leaf skrev:

Bådar inte heller gott för batterilivslängden


Är väl snarare tvärt om? Ju långsammare laddning, desto längre håller batteriet?


Jag vet ingen annan elbil som förlorar kapacitet så snabbt som Nissan, som tur är är det kallt klimat här.
Varför säljer Nissan alla batterifabriker och köper av LG från nästa år måntro.
Risken är att Nissan får riktigt dåligt rykte och batterygate om inte 40 versionen är förbättrad, vilket är tveksamt. Dom sa att 30 versionen var förbättrad jämfört med 24...

http://flipthefleet.org/2018/30-kwh-leafs-soh-loss/

I staterna byter dom 30 batterier på löpande band på Leaf2016-2017, då dom sjunkit 30% i kapacitet.

”Lost my second bar today at about 14,000 miles (11 months). Grrrrrrrrr

First bar loss was at 9,600 miles (9 months).”
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
elfi
Elbilsguru


Registreringsdatum: 09 oktober 2008
Inlägg: 2598
Ort: Örebro

InläggPostat: 2018-03-23 15:42:16    Rubrik: Svara med citat

Leaf skrev:
Hur ska det då gå på sommaren eller i varmare klimat, när batteritempen redan innan avfärd är 30-40 grader Shocked
Bådar inte heller gott för batterilivslängden


Jag var idag 99km borta och körde 245km, total 1750-ish km sedan inköp... när bilen körs batteri temp sjunker, det är så att luftflöde kanske gör otroligt bra jobb... problemet uppstår när bilen är parkerad eller om man är brutal med körningen... laddning är fenomenal på första snabba laddningen, min bil snittar 44kW som jag anser gott nivå, problemet är att verkliga siffran SoC och det som bilen visar mellan 20-70% diffar 12,5% så det som bilen visar som laddning nivå är inte rätt heller och många upplever det som sakta, men i praktiken fick jag idag 30% laddning från 20 upp till 50 på hela 12 minuter... toa besök... jag själv har inte testad köra längre än 300km per dag och det går så smidig och stabilt att man glömmer räckvidds ångest...
_________________
ZOE & TwinEngine
It’s just me myself and I
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
MH
Forumstammis


Registreringsdatum: 14 juni 2017
Inlägg: 594

InläggPostat: 2018-03-23 17:00:00    Rubrik: Svara med citat

Leaf skrev:
MH skrev:

Är väl snarare tvärt om? Ju långsammare laddning, desto längre håller batteriet?


Jag vet ingen annan elbil som förlorar kapacitet så snabbt som Nissan, som tur är är det kallt klimat här.


Men det är ju inte samma batteri i 40kWh. Och att de har sänkt laddhastighten gör ju att det jhåller bättre, än det hade gjort annars. Så att ta den sänkta laddhastigheten som intäkt för att det skulle vara ett sämre batteri än tidigare, det verkar omotiverat.

Jag menar att det här med långsam laddning tyder snarare på att batteriet skulel hålla bättre. Men vi får väl se om 3 år eller så.
_________________
Kör ett e-nv200 skåp från 2015

Snabbladda.nu - alla snabbladdare på samma ställe!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
elfi
Elbilsguru


Registreringsdatum: 09 oktober 2008
Inlägg: 2598
Ort: Örebro

InläggPostat: 2018-03-23 19:26:52    Rubrik: Svara med citat

TonyV skrev:
Ja men hur får man ett uttalande ur Nissan då. Dessa multinationella företagen är ju som krama vatten ur en sten.
de hänvisar till återförsäljare och de vet än mindre än användarna.


Grejen är enkelt, Nissan har användnings data från alla gamla Leaf och dem förlitar sig att folk inte ska köra lång med bilen, kanske 2 snabb laddningar max. Sen analyserar dem vad sliter batteri mest och så skyddar dem djup urladdning på så sett att när man ser 10% kvar så är det faktisk 20+... sen när man ska snabbladda så stryper BMS om temperatur är nära röd och strypning motsvarar ner till 22kW som förlänger 45-50minut laddning till 2timmar... allt detta är extrem case efter att man har kört länge riktigt länge, normal case snittar snabbladdning 42-45kW upp till 75% laddad... Nissan har skrivit kontrakt med Mr. Satan himself för att inte tillåt minsta möjlighet för skadan orsakat av användaren, så batteri är ingen fel med så länge man kör sporadisk laddar med interna laddaren och eller inte snabbladdar gång efter gång under långfärd... så nya Leaf är inte byggd för långfärd men teoretisk man kan galant köra 25-35mil per dag total eller 10-12’mil per år med rätt användningmönster...

Man kan se det som tvång kompromiss, dem mycket små bokstaver längst ner i kontraktet som inte går att läsa... plus att bilen gömmer mer än 10% batteri utöver minimum nivå så att hela upplevelsen är lite konstigt och känns fel som i Björn video där en annan bil med mindre batteri presterar bättre än nya Leaf pga. Extrem användning, normal användning är det tvärtom resultat... Aja-baja Nissan, ni gör FEL! 15
_________________
ZOE & TwinEngine
It’s just me myself and I
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
elfi
Elbilsguru


Registreringsdatum: 09 oktober 2008
Inlägg: 2598
Ort: Örebro

InläggPostat: 2018-03-23 20:58:27    Rubrik: Svara med citat

Lemon-Tea Leaf har testat fenomen:

https://youtu.be/0Yqz1VbBRU0

Jag ser mig i hans kommentarer... bilen är fantastisk och fungerar för mig... tyvärr blir ingen Frankrike riviera besök mitt i sommaren med Leaf, som är synd!
_________________
ZOE & TwinEngine
It’s just me myself and I
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
MH
Forumstammis


Registreringsdatum: 14 juni 2017
Inlägg: 594

InläggPostat: 2018-03-24 13:37:31    Rubrik: Svara med citat

Som jämförelse laddade jag just min env200, fick in 4 kWh på en kvart, dvs ca 16 kW. Plus 1 grad. Det är fortfarande för kallt för att snabbladda bra.
_________________
Kör ett e-nv200 skåp från 2015

Snabbladda.nu - alla snabbladdare på samma ställe!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
LarsA
Forumstammis


Registreringsdatum: 08 februari 2016
Inlägg: 402
Ort: Rögla

InläggPostat: 2018-03-24 14:16:08    Rubrik: Svara med citat

Tydligen begränsat för att batteriet ska ”hålla” längre, intressant och se vad man kan laddad med på sommaren när batteriet blir ännu varmare.
Dock något som berör oss två gånger per år annars håller vi oss till 30-250 km, supernöjda med bilen hittills.
Köra till rivieran för med sig andra utmaningar som fungerande snabbladdare https://m.youtube.com/watch?t=2s&v=1kzLLXXaRNY Confused
_________________
Leaf LE40 -18
Hyundai Ioniq ev -19
Solel 5,4 kW & batt. 6 kWh
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
IrmaIsfot
intresserad


Registreringsdatum: 15 maj 2015
Inlägg: 29
Ort: Gävle

InläggPostat: 2018-03-26 20:42:58    Rubrik: Svara med citat

Lånade en Tekna i Falun från lördag till söndag; stort tack till Patrik och Magnus på Bilstjärnan!

Ett stort lyft jämfört med min 2016 30 kWh, på många sätt. Utseendet, så klart! Kunde ju bara bli bättre, med en sån föregångare... Och massor av nya säkerhetssystem och roliga finesser.

Men laddningen... Sad

Tidig söndag morgon:

Gävle - Uppsala, 10 mil, 100 km/h (110 på mätaren), ca 3-4 mil kvar på GOM. Ungefär 30% bättre räckvidd, enligt förväntningarna.

43 kW upp till 50% sedan sjönk det snabbt nedåt, 26 kW vid 80%. Inte lika bra som min 30 kWh, men kanske acceptabelt..?

Uppsala - Gävle, 10 mil, 110 km/h (120 på mätaren)

18 kw hela laddningen upp till ca 75-80%, sedan gav jag upp, det skulle räcka till Falun. Helt bedrövligt...

Gävle - Falun, 9-10 mil, varierande hastigheter

15 kW laddning från 13% till drygt 30%, ca 25 minuter. Katastrof! Sedan var jag tvungen att avbryta för att lämna tillbaka bilen.

Den här dagen var det mellan 0 och 5 plusgrader. Hur ska det gå när det blir 20 eller mera?

Hur kan Nissan lansera en ny elbil som det inte går att åka mer än 20 mil per dag med?? En hyffsad snabbladdning, sen är det finito. 15 - 18 kW är ju sämre än Zoe!

Min egen 2016 30 kWh laddade jag tre gånger på raken i julas utan märkbart lägre effekt. I somras blev batteriet ganska varmt (snudd på det röda) och tredje laddningen tog lite längre tid.

För övrigt, trots samma plattform som min egen 2016, är det som sagt en fantastisk förbättring av (nästan) allt!
* ProPilot: Adaptiv farthållare, hur bra som helst, klockrent! Självstyrningen funkade skapligt, men vägmarkeringarna är ju inget vidare den här tiden på året. När den var igång, var den toppen. Me like!
* e-Pedal: naturligtvis! Så här ska det ju vara. Fast det var lite knepigt att backa! Smile
* Tystnad: jag tror bland annat AC-fläktandet är mera dämpat jämfört med den gamla, det gör stor skillnad.
* Mycket piggare, framför allt i högre farter. Att komma kvickt förbi på 2+1-vägarna var uppskattat.

Integrationen mellan ProPilot och e-Pedal kunde dock göras bättre. När man trycker Cancel-knappen för farthållaren (t.ex. när man närmar sig en rondell) dröjer det alldeles för lång stund innan e-Pedalen tar över och sänker hastigheten.

Men varför tog dom bort strålkastarspolningen??

Det kändes som att backspegeln sitter lägre än i min 2016, så den skymmer sikten framåt. Hade dock inget måttband att mäta med, så det kanske var inbillning?

Och börja nu inte babbla om att GPS-äkta 110 är för fort, att man borde åka 80 km/h utan värme i bilen... Om elbilar ska accepteras av vanligt folk måste man kunna åka med dem som vanligt folk! Man måste kunna åka på motorvägen med samma hastighet och samma bekvämlighet som alla veteranbilar!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
LarsL
Elbilsguru


Registreringsdatum: 11 november 2014
Inlägg: 1780

InläggPostat: 2018-03-27 05:23:04    Rubrik: Svara med citat

Tror jag aldrig läst här inne att någon tycker man ska åka i 80km/h utan värme. Rolling Eyes

Väldigt synd att bilen inte går att snabbladda. Det måste Nissan fixa helt enkelt! Nissan e-NV200 med samma drivlina har ju kylning av batterierna. Ser fram emot tester av det när den kommer i sommar. Kanske går det att få in samma kylning i Leaf 40kWh?
_________________
Nissan Leaf 30 kWh.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Mksen
Elektrisk


Registreringsdatum: 05 oktober 2017
Inlägg: 199
Ort: Töreboda

InläggPostat: 2018-03-27 06:19:44    Rubrik: Svara med citat

Verkar inte som begränsningen enbart beror på Temp då jag vid 4:e snabbladdningen fick 30-40kw, bilen hade dock stått stilla utan laddning eller körning i ca 2h då innan 4:e laddningen tempen var hög men endå bra hastighet
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
elfi
Elbilsguru


Registreringsdatum: 09 oktober 2008
Inlägg: 2598
Ort: Örebro

InläggPostat: 2018-03-27 08:00:41    Rubrik: Svara med citat

Här är video from grupp engelska EV entusiaster som har startad lavin:

https://youtu.be/QKlLuPLgKn0

Nissan jobbar att åtgärda problemet säger dem, det kanske finns hopp att så bra bil kan vara ännu bättre, jag själv har inte så mycket tid och är hemma förkyld för att ge mig på test runda och undersöka om min bil är drabbad med samma ”problematik”... det verkar som att alla Leaf 40 bilar har konstig laddning algoritmen som gömmer 12% batteri i urladdat nivå samt missvisar och dessutom stryper laddningen brutalt om man snabbladdar flera ggr i rad... #rapidgate kan skada Nissans reputation och om dem behandlar problematiken som #dieselgate skaparna så är det kört för Leaf 40 och bäst sålda elbil har ingen chans längre... Confused
_________________
ZOE & TwinEngine
It’s just me myself and I
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Donk
Passiv


Registreringsdatum: 27 mars 2018
Inlägg: 3
Ort: Stockholm

InläggPostat: 2018-03-27 09:14:52    Rubrik: Svara med citat

Kommentaren nedan la jag in på Tesla-forumet härom dagen. Efter ytterligare några dagars vardagsanvändning så är jag mer än nöjd med bilen (har nästan glömt bort långresan...). Inser nu hur mycket jag saknat eldriften och att bilen alltid är varm vid avfärd, eller blir varm på nolltid om jag glömt förvärma. Dessutom sannolikt en av de roligaste bilarna att köra som jag nånsin haft. Hade den haft fyrhjulsdrift, eller åtminstone bakhjulsdrift, hade det varit full pott på körglädje. Nu kan det vara lite svårt att få ner kraften i backen, blir mycket hjulspinn på framhjulen vid gaspådrag.

——————————-—

Jag har nu hämtat ut min nya Leaf Zero 40 kWh och sedan direkt kört upp den från Malmö till Stockholm, här är mina erfarenheter hittills.

Först vill jag börja med att säga att det är en fantastiskt trevlig bil på många sätt och som kommer passa mina behov perfekt. Jag har haft en Leaf 24 kWh som jag var mycket nöjd med, men den här känns som en helt annan bil. Mer som en riktig bil. Mycket bättre räckvidd, klart snyggare, trevligare inuti, större bagage, effektiva LED-lampor, mycket roligare att köra och utrustad med alla de senaste säkerhetsfunktionerna. Propilot-funktionen funkar otroligt bra på motorväg och tillsammans med en mycket låg ljudnivå är det väldigt behagligt att åka långt.

Mindre bra är att stora skärmen i mitten har riktigt dålig upplösning och redan känns utdaterad, kvalitetskänslan i materielen är bitvis extremt låg (precis som på förra modellen), armstödet i mitten är oanvändbart, tygklädseln känns lite billig (välj skinn om möjligt) SAMT att avsaknaden av aktiv batterikylning i stort sett omöjliggör långfärdskörning.

Min resa var på 64 mil. Torr vägbana, temp 0-5 plusgrader, endast motorväg, ca 100-105 km/h på mätaren (100=92 verklig fart), 20 grader invändigt, Eco-mode aktiverat, Propilot aktiverat, 17” vinterdäck. Detta gav en uppskattad räckvidd på ca 22 mil. Förbrukningen var enligt färddatorn 1,68 kWh/mil. Startade med fullt batteri (98%) och uppvärmd bil. Laddade totalt 6 gånger, mellan 7 och 22 kWh per gång. Räckviddsmässigt skulle jag klarat mig med 4 laddstopp, kanske även 3 om de legat på rätt ställen. Satsade dock på fler kortare stopp för att minimera risken för batteriöverhettning. Av samma anledning höll jag också nere hastigheten för att inte behöva snabbladda fler kWh än nödvändigt. Fick tipset att hålla mig mellan 20% och 80% batterikapacitet för att skydda batteriet. Batteriet blev märkbart varmare i takt med antalet snabbladdningar, höll mig dock under ”rödmarkeringen” hela tiden. Laddhastigheten sjönk också i takt med laddningarna, från 37 kW som högst till 23 kW som lägst. På andra laddningen låg jag på ca 30 kW och på resten därunder. De många laddstoppen, den långsamma snabbladdningen och låga hastigheten gjorde att resan tog sin tid, totalt ca 11 timmar från dörr till dörr. Tur jag var själv 😀 Tveksam till att resan överhuvudtaget hade varit möjlig att genomföra en varm sommardag.

En ytterligare reflektion; hur ska det fungera att ladda om fler skaffar elbil? På de flesta laddställen längs E4:an fanns det endast 1 Chademo-uttag. Om det hade varit några bilar före mig i kö så skulle jag behövt vänta flera timmar! Då hade ju den här resan kunnat ta ett dygn! Om inte bilföretagen vill satsa så anser jag att staten måste gå in och subventionera en utbyggnad, kan inte se någon annan väg om man vill att den stora massan ska gå över till el.

För min del kommer inget av ovanstående utgöra något större problem då jag ändå kommer ha kvar min diesel-BMW för sommarsemestern och fjällresorna. Min egen slutsats är att det endast är Tesla S/X i nuläget som duger som ”endabil” för en barnfamilj som vill kunna åka på långresor ibland. M3 tror jag blir för liten för de flesta barnfamiljer och alla andra märken, även om de har aktiv batterikylning, går bort pga avsaknaden av laddnätverk. Mitt hopp för att kunna byta ut fossilbilen står till Model Y, även om det säkert kommer bli en M3 när den väl kommer.
_________________
Leaf 2 Zero
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
elfi
Elbilsguru


Registreringsdatum: 09 oktober 2008
Inlägg: 2598
Ort: Örebro

InläggPostat: 2018-03-27 11:54:25    Rubrik: Svara med citat

Jag har kontakt med min Leaf säljare som driver frågan om snabbladdningen vidare till nästa nivå sedan jag startade tråd... jag besökte honom idag eftersom böcker jag fick med bilen var för gamla modellen, men nya har kommit... det är lavin som har slagit Nissan global och Svensk återförsäljare känner sig i stil: ”som man sår får man skörda”, vi har blivit x-antal som är missnöjda och sprider kunskap om defekt samtidigt som många backar från affärer och vägrar hämta och betala beställda bilen global... som jag skriver det kom meddelande att högsta Nissan forumet tar allt på alvar och att dem ska informera inom mycket kort om vad händer i framtiden och vilka steg dem gör för att vidta åtgärder gällande #rapidgate...

fingers crossed! Hoppas dem fixar bugg och uppdatering, det blir synd om dem gör liknande fix som #dieselgate, alltså ingen fix...
_________________
ZOE & TwinEngine
It’s just me myself and I
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Cargo
Aktiv


Registreringsdatum: 08 januari 2017
Inlägg: 68

InläggPostat: 2018-03-27 12:02:37    Rubrik: Svara med citat

elfi skrev:
Jag har kontakt med min Leaf säljare som driver frågan om snabbladdningen vidare till nästa nivå sedan jag startade tråd... jag besökte honom idag eftersom böcker jag fick med bilen var för gamla modellen, men nya har kommit... det är lavin som har slagit Nissan global och Svensk återförsäljare känner sig i stil: ”som man sår får man skörda”, vi har blivit x-antal som är missnöjda och sprider kunskap om defekt samtidigt som många backar från affärer och vägrar hämta och betala beställda bilen global... som jag skriver det kom meddelande att högsta Nissan forumet tar allt på alvar och att dem ska informera inom mycket kort om vad händer i framtiden och vilka steg dem gör för att vidta åtgärder gällande #rapidgate...

fingers crossed! Hoppas dem fixar bugg och uppdatering, det blir synd om dem gör liknande fix som #dieselgate, alltså ingen fix...


Va bra du har lite kontakt med säljaren.
Håll oss gärna uppdaterade.

Hur ser möjligheterna ut för att kunna reklamera ett köp utav en bil man redan betalt och hämtat?
Inte aktuellt för mig, men möjligen för någon annan som köpt leaf 40 kwh?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
elfi
Elbilsguru


Registreringsdatum: 09 oktober 2008
Inlägg: 2598
Ort: Örebro

InläggPostat: 2018-03-27 12:40:58    Rubrik: Svara med citat

Cargo skrev:
elfi skrev:
Jag har kontakt med min Leaf säljare som driver frågan om snabbladdningen vidare till nästa nivå sedan jag startade tråd... jag besökte honom idag eftersom böcker jag fick med bilen var för gamla modellen, men nya har kommit... det är lavin som har slagit Nissan global och Svensk återförsäljare känner sig i stil: ”som man sår får man skörda”, vi har blivit x-antal som är missnöjda och sprider kunskap om defekt samtidigt som många backar från affärer och vägrar hämta och betala beställda bilen global... som jag skriver det kom meddelande att högsta Nissan forumet tar allt på alvar och att dem ska informera inom mycket kort om vad händer i framtiden och vilka steg dem gör för att vidta åtgärder gällande #rapidgate...

fingers crossed! Hoppas dem fixar bugg och uppdatering, det blir synd om dem gör liknande fix som #dieselgate, alltså ingen fix...


Va bra du har lite kontakt med säljaren.
Håll oss gärna uppdaterade.

Hur ser möjligheterna ut för att kunna reklamera ett köp utav en bil man redan betalt och hämtat?
Inte aktuellt för mig, men möjligen för någon annan som köpt leaf 40 kwh?


Jag vet inte! Har aldrig funderat eller sökt sånt svar, fast det finns folk som hade lyckats med det!

Nissan är ingen FuskVagen, dem bryr sig mer om kunder och reputation, dem hade återkallat sist 1.2M bilar producerade 2014-2017 i Japan... det sagt 10.000 Leaf är droppe i glaset, problemet är fixa bugg och tanka nya uppdateringen i bilen, tar 30min att fixa... 30kW batteri och 40kW batteri skiljer sig inte så mycket, man kan tro att 40 skulle palla lättare påfrestning och snabbladdning, det är algoritmen i programmet som Behöver fixas... Rolling Eyes

Det intressanta är att dem levererar Leafs hela tiden och han säljer minst en ex. Per dag, om man slår till idag är leverans Dec. 2018 tidigast, så vill man bli av med bilen det är bara att annonsera... Wink
_________________
ZOE & TwinEngine
It’s just me myself and I
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Nissan Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Sida 1 av 7

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet


Skapa forum | Supportforum | Användarvillkor | Integritetspolicy | Cookiehantering | Kontakta oss |




SwiftBlue Theme created by BitByBit
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2005
Sidan tog 0.11 sekunder att ladda.