Forumindex ELBIL
för elbilsägare och blivande sådana...
 
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 


- Laddplatser, nya och kommande. -
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
 
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Laddplatser/Laddning
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Joel80
Elektrisk


Registreringsdatum: 29 november 2015
Inlägg: 190
Ort: Gävle

InläggPostat: 2017-06-12 19:05:09    Rubrik: Svara med citat

tor.ake skrev:
El_Ementary skrev:


Självförsörjande?

25kW / 16 ger ju 1,6 kW per laddplats, dvs hälften av ett uselt schuko. Det kommer ju att ta dagar att ladda en elbil där. Ännu värre när det är molnigt.


Citat:
På delar av taket finns en 25-kilowatts solcellsanläggning som är tänkt att försörja huset med den energi som behövs för till exempel hissar, belysning och avgasfläktar.


Huset är självförsörjande. Bilarna får ta sin energi någon annanstans. Å andra sidan vore ju 60kW (~3kW per laddplats en solig dag) solceller till inte omöjligt att klämma dit, om man har 400kvm tak att avvara. Räknat på det stora hela vore nog den extra miljonen kr inte för mycket att investera.

Det är ju ett bra sätt att ladda elbilar - under arbetstid, med solel.



Alltså med självförsörjande räknar dom säkert med att man totalt kommer generera lika mycket ström med solcellerna som att p-huset kommer göra av med... inklusive laddplatserna. Det kommer ju inte stå bilar där och ständigt ladda.
_________________
Kör: V60 D5 TE -16 Summum, Driver support
Snart: Nissan Leaf 40kwh
Samt via jobbet: E-NV200 -16 24kwh
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
tor.ake
Elbilsguru


Registreringsdatum: 17 november 2014
Inlägg: 1970
Ort: Åkersberga

InläggPostat: 2017-06-13 03:12:29    Rubrik: Svara med citat

Tyvärr skiner ju inte solen hela tiden heller. Men uppåt 25 MWh kan ju solpanelerna generera på ett år, det räcker till att 16 dagpendlare kan återladda några få mil per arbetsdag.
Men sedan skall ju belysning och ventilation ha några kilowattimmar varje dag, med...
De har säkert räknat på dagens utnyttjandegrad när de designat anläggningen, dvs att laddhybrider står och blockerar platserna utan att ladda speciellt mycket!

Inget illa ment, men det är så det ser ut tyvärr - även om sladden är inpluggad så rymmer ju inte batterierna så mycket.
_________________
Model 3 SR+ -19
Tidigare Outlander PHEV -17
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Lilli o Dick
intresserad


Registreringsdatum: 15 december 2015
Inlägg: 16

InläggPostat: 2017-06-13 07:11:13    Rubrik: -Laddplatser, nya och kommande - Svara med citat

Har just talat med miljöchefen i Älmhults kommun och det kommer sättas upp "riktiga" snabbladdare i Älmhult till hösten. Han var upptagen av polisbesök pga inbrott, så jag hann inte få någon mer exakt beskrivning.
Vi har en sommarstuga i nordöstra Skåne och har hittills inte kunnart ta elbilen till stugan pga den sista sträckan, efter man lämnat E4, inte har några snabbladdare. För Älmhult är det nog möjligheten att attrahera elbilister till Ikea som har drivit fram beslutet. Det finns antagligen gott om folk i nordöstra Skåne, Blekinge, och södra Småland som handlar på Ikea i Älmhult, men inga snabbladdare. Ikea har ett antal "långsam laddare" men det är inte till nån hjälp om man har åkt många mil och vill åka hem efter några timmar.
_________________
Nissan Leaf sedan maj 2015
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Joel80
Elektrisk


Registreringsdatum: 29 november 2015
Inlägg: 190
Ort: Gävle

InläggPostat: 2017-06-13 20:08:55    Rubrik: Svara med citat

tor.ake skrev:
Tyvärr skiner ju inte solen hela tiden heller. Men uppåt 25 MWh kan ju solpanelerna generera på ett år, det räcker till att 16 dagpendlare kan återladda några få mil per arbetsdag.
Men sedan skall ju belysning och ventilation ha några kilowattimmar varje dag, med...
De har säkert räknat på dagens utnyttjandegrad när de designat anläggningen, dvs att laddhybrider står och blockerar platserna utan att ladda speciellt mycket!

Inget illa ment, men det är så det ser ut tyvärr - även om sladden är inpluggad så rymmer ju inte batterierna så mycket.


Jag tror att man täckt in behovet de närmsta åren i allafall.. några 16 dagspendlare kommer det inte stå där varje dag än på ett tag.
Runt 15000 mil räcker det till med en "normalförbrukande" elbil..
Räknar vi per dag så är det 60mil varje vardag, eller 42mil varje dag.
Är det hela 10 dagspendlare, som dessutom jobbar helger, Wink (Vi kan säga att det kommer turister och parkerar på helgerna istället...) som redan hittar dit kan deras snittresa innan vara på dryga 4 mil.

Inom några år kommer det med stor sannolikhet inte räcka, men närmsta åren tror jag det gör det.
_________________
Kör: V60 D5 TE -16 Summum, Driver support
Snart: Nissan Leaf 40kwh
Samt via jobbet: E-NV200 -16 24kwh
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
tor.ake
Elbilsguru


Registreringsdatum: 17 november 2014
Inlägg: 1970
Ort: Åkersberga

InläggPostat: 2017-06-14 02:42:11    Rubrik: Svara med citat

... och gissningsvis har de byggt installationen så att det går att utöka antalet paneler i framtiden.
I nuläget tror jag inte de är så lönsamt för kommunala bolag att sälja överskottskraft men jag är dåligt påläst. För privatpersoner är det lönsamt tack vare skattesubventionen på 60 öre/kWh.
_________________
Model 3 SR+ -19
Tidigare Outlander PHEV -17
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Anders
Forumstammis


Registreringsdatum: 12 april 2007
Inlägg: 996
Ort: Gbg

InläggPostat: 2017-06-30 20:15:26    Rubrik: Svara med citat

Coop Norrbotten medverkar i EU-projektet ”Stolpe in för Stad och Land”. I projektet kommer det att byggas 25 laddstationer av olika typ i Norrbotten och Västerbotten.
http://www.norrbottensaffarer.se/na/har-ar-coops-nya-satsning-nm4584869.aspx
_________________
http://indux.se/ -Din Laddplats i Etern ¤¤ Energi och Transport ¤¤
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Henke2
Elbilsguru


Registreringsdatum: 21 oktober 2013
Inlägg: 3152
Ort: Ljungby

InläggPostat: 2017-07-04 15:25:31    Rubrik: Svara med citat

Noterade på uppladdning att de kommande 20kW laddarna från EN nu är borttagna. De som är driftsatta enligt uppladdning har nu bytt namn till elbilsbilisten från elbilsföreningen. Av elbilsföreningen syns inga spår.

Ännu ett namnbyte tydligen. Kan man inte banna denna oseriösa aktör från laddkartorna?
_________________
http://10300rpm.blogspot.se/
TESLA Model ≡
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
JFAH
Elbilsguru


Registreringsdatum: 31 juli 2014
Inlägg: 1131
Ort: STOCKHOLM

InläggPostat: 2017-07-04 15:30:03    Rubrik: Svara med citat

Henke2 skrev:
Noterade på uppladdning att de kommande 20kW laddarna från EN nu är borttagna. De som är driftsatta enligt uppladdning har nu bytt namn till elbilsbilisten från elbilsföreningen. Av elbilsföreningen syns inga spår.

Ännu ett namnbyte tydligen. Kan man inte banna denna oseriösa aktör från laddkartorna?

Jag funderar över vad organisationen håller på med, tag ex. örträsk ica handel längs 352. Jag har inget emot att man sätter upp en 20kw chademo, de är bättre än ingenting, men jag hoppas att man inte kommit med falska förhoppningar till ett sådant ställe och sålt på dem något. Om det är en lokal entusiast, fine, då vet man vad man gör och vilka pengar man kan spela med, men annars...
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
MH
Forumstammis


Registreringsdatum: 14 juni 2017
Inlägg: 595

InläggPostat: 2017-07-04 16:07:53    Rubrik: Svara med citat

Henke2 skrev:
Noterade på uppladdning att de kommande 20kW laddarna från EN nu är borttagna. De som är driftsatta enligt uppladdning har nu bytt namn till elbilsbilisten från elbilsföreningen. Av elbilsföreningen syns inga spår.

Ännu ett namnbyte tydligen. Kan man inte banna denna oseriösa aktör från laddkartorna?


Finns det en nhistorik här som jag inte känner till? Jag har sett kommande laddplatser från elbilsbilisten, men jag kanske inte skall hoppas för mycket?
_________________
Kör ett e-nv200 skåp från 2015

Snabbladda.nu - alla snabbladdare på samma ställe!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Henke2
Elbilsguru


Registreringsdatum: 21 oktober 2013
Inlägg: 3152
Ort: Ljungby

InläggPostat: 2017-07-05 02:32:20    Rubrik: Svara med citat

MH skrev:
Finns det en nhistorik här som jag inte känner till? Jag har sett kommande laddplatser från elbilsbilisten, men jag kanske inte skall hoppas för mycket?


Ja, det finns en historik. Jag kan absolut inte hela men har noterat en påstridig forumanvändare här som sålt eller försökt sälja laddboxar och snabbladdare. Företaget har bytt namn flera gånger under ett par år. Företagen har slutat dyka upp utan det har kommit föreningar istället. Föreningar som på lösa grunder lovat saker.

Uppladdning har varit klätt med kommande 20kW laddare som aldrig blivit av, nu har som sagt nya poppat upp, försvunnit och igen bytt namn.

Jag kan inte allt och det jag skriver är bara en liten del av det jag sett, men jag är inte intresserad av att skriva gissningar utan man kan ju själv googla lite om man vill.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/hon-blev-grundlurad?
_________________
http://10300rpm.blogspot.se/
TESLA Model ≡
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Anders
Forumstammis


Registreringsdatum: 12 april 2007
Inlägg: 996
Ort: Gbg

InläggPostat: 2017-07-12 10:11:52    Rubrik: Svara med citat

Det byggs nytt och planeras laddplatser runt om i landet:

Eon i Skåne ska installera fler laddstolpar.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=101&artikel=6736861

Tre laddstationer på plats, två nya på gång i Vellinge kmn.
http://www.vellinge.se/sv/nyheter/tre-laddstationer-pa-plats-tva-nya-pa-gang/

Fler laddstolpar i Lerums Kmn, som dessutom ska köpa in 50 elbilar !
http://www.lerumstidning.se/2017/07/fler-laddstolpar-for-elfordon/

En första snabbladdare blir det i Degerfors, samt några destinationsladdare.
http://nwt.se/karlskoga-degerfors/2017/07/12/degerfors-far-bidrag-till-hjalp
_________________
http://indux.se/ -Din Laddplats i Etern ¤¤ Energi och Transport ¤¤
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Anders
Forumstammis


Registreringsdatum: 12 april 2007
Inlägg: 996
Ort: Gbg

InläggPostat: 2017-09-04 19:19:48    Rubrik: Svara med citat

80 st nya laddplatser i Malmö, i regi E.ON och Parkering Malmö, blir färdigt Okt -18.
https://www.eon.se/nyheter/parkering-malmoe-bygger-laddinfrastruktur-i-malmoe-tillsammans-m.html

Och ev 11 nya (snabb- ?) laddstationer i Kalmar nästa år.
http://www.ostrasmaland.se/torsas/elva-laddstationer-kan-bli-verklighet/
_________________
http://indux.se/ -Din Laddplats i Etern ¤¤ Energi och Transport ¤¤
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Anders
Forumstammis


Registreringsdatum: 12 april 2007
Inlägg: 996
Ort: Gbg

InläggPostat: 2017-11-19 22:11:33    Rubrik: Svara med citat

Nedan är om diverse saker, men då mkt handlar om just laddning får det bli här.

Från (halvslarviga) anteckningar på Nissan eCar Seminar Lindholmen/Gbg (dagen innan eCar Expo Gbg):

Kba Kmn kommer ha 100 elbilar innan detta år 2017 är slut, och avser köpa in ytterligare 70-80 elbilar nästa år 2018. Dessutom kommer 18 st laddare á 22 kW (Typ2 får vi förmoda) sättas upp inom kommunen (främst vid platser där bilarna används), samt 1 st ny snabbladdare, publik får vi förmoda (och hoppas, idag finns bara en i hela kommunen med över 80.000 inv...). Kba Kmn har också infört krav på eluttag vid nybyggnation. Kommunen har en slags leasing-bilpool där de anställda får en förmånlig leasing av elbilar, mot att dessa får användas av kommunen under arbetstid, vilket har inneburit att fler anställda vill köpa och äga elbil utifrån den positiva upplevelsen av elbil.

En anledning till att de flesta snabbladdarna hamnar längs stora leder och stråk mellan större städer, är att detta bestäms av EU i samband med bidragssystemen för snabbladdare. Detta innebär (enl undertecknad) att glesbygd diskrimineras, vilket är synd.

Det finns yrkesgrupper som är starkt beroende av snabbladdare, tex Taxi, vilka typiskt kör ca 12.000 mil årligen, varför city-snabbladdare är ett av Taxi-företagen bekräftat stort behov, varpå tex E.ON har ett ambitiöst projekt med snabbladdare var 7e mil, även inom tätort. Snabbladdning är alltså inget som är enbart specifikt avsett för långkörning, antalet snabbladade kWh i framtiden kommer sannolikt förbrukas till minst hälften inom tätorterna, detta dels eftersom över hälften av city-boende inte har tillgång till långsam-laddning hemma eller på jobb, och dels för att trafikburen yrkes-näring förutsätter ha sina fordon i aktiv dygnet-runt tjänst (tex Polis).

Ett danskt V2G-projekt, av NUVVE, som snart lanseras även i Sverige, använder en utrustning som kan ge max 10 kW ut till nätet, detta för att inte degradera batteriet för mkt ur hållbarhets-perspektiv.
http://nuvve.com/

Det kommande Bonus Malus-systemet (fr.o.m. 1a Juli 2018) gäller förutom personbilar även transportbilar upp till 3500 kg. Ingen.., verkar i dagsläget veta hur många bilar som det kommer finnas pengar till nästa (halv-) år, och kommande år, hela systemet bygger ju på att det kommer in pengar från andra ICE-bilar, dessutom kommer Bonusen 6 månader efter själva bilköpet.
Principiellt sett.., kanske det inte säljs en enda ICE-bil som genererar Malus-pengar att betalas ut i Bonus till elbilarna.., inga sålda ICE-bilar, ingen Bonus.., härav att frågan hur många elbilar Bonusen räcker till inte går att direkt besvara.

Regeringens Klimatkliv har hittills gett 180 milj kr till laddinfrastrukturen, och resulterat i 9000 st laddpunkter.

Powercircle gissar det finns 1-2 milj elbilar år 2030, och EU menar att det ska finnas 1 laddare per 10 elbilar (snabb eller långsam ?), och bostadsrättsföreningar har svårt att få/släppa till eluttag (ytterligare belägg för att det behövs snabbladdare även i tätort).

Det finns enl Uppladdning.nu 685 snabbladdare i Sverige, och 13.254 elbilar.
_________________
http://indux.se/ -Din Laddplats i Etern ¤¤ Energi och Transport ¤¤
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Anders
Forumstammis


Registreringsdatum: 12 april 2007
Inlägg: 996
Ort: Gbg

InläggPostat: 2017-12-10 00:21:11    Rubrik: Svara med citat

Göteborg Energi/InCharge med 520 nya laddplatser i Gbg.
Räkneverket på antalet tillgängliga laddplatser i Gbg snurrar till ordentligt kommande halvår, eller vad säg som 520 st..!
Det är Gbg Energi och InCharge som sätter upp Garos stolpar Typ2 11 kW (LS4) i grupper om minst 10 st på 35 ställen i stan.
https://blixtgordon.wordpress.com/2017/12/09/goteborg-far-520-nya-laddplatser/

Dessutom ska det finna 68 nya laddplatser för anställda uppsatta på SKF´s parkeringar, Gbg Energi är rejält i ladd-farten.
https://www.goteborgenergi.se/Om_oss/Pressrum?DisplayNewsItem=39353111
_________________
http://indux.se/ -Din Laddplats i Etern ¤¤ Energi och Transport ¤¤
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
MH
Forumstammis


Registreringsdatum: 14 juni 2017
Inlägg: 595

InläggPostat: 2017-12-11 07:47:39    Rubrik: Svara med citat

685 snabbladdare? Hur räknar de då, är det med Tesla? Knappt 400 chademo/ccs-statioer finns det vad jag sett på uppladdning.nu
_________________
Kör ett e-nv200 skåp från 2015

Snabbladda.nu - alla snabbladdare på samma ställe!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
p8
Forumstammis


Registreringsdatum: 16 april 2008
Inlägg: 507
Ort: Malmö

InläggPostat: 2017-12-11 09:25:01    Rubrik: Svara med citat

MH skrev:
685 snabbladdare? Hur räknar de då, är det med Tesla? Knappt 400 chademo/ccs-statioer finns det vad jag sett på uppladdning.nu


Det fanns (3 november) 685 snabbladdningsuttag i Sverige.
D.v.s alla publika uttag (eller kablar) mellan 40 och 99 kW, inklusive chademo, ccs eu och typ 2.
_________________
hitta laddningsplats på www.uppladdning.nu
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
MH
Forumstammis


Registreringsdatum: 14 juni 2017
Inlägg: 595

InläggPostat: 2017-12-11 09:45:22    Rubrik: Svara med citat

Och hur många snabbladdare finns det?
_________________
Kör ett e-nv200 skåp från 2015

Snabbladda.nu - alla snabbladdare på samma ställe!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Anders
Forumstammis


Registreringsdatum: 12 april 2007
Inlägg: 996
Ort: Gbg

InläggPostat: 2018-01-31 19:37:23    Rubrik: Svara med citat

E6:an inte bara största trafikleden för elbilar i Norden, den huserar även stora solcellsparker längs med vägen (landets största vid Varberg), snart till hösten även en solcellspark av Uddevalla Energi i Forshälla Holmen ca 3 km söder om Uddevalla-bron. Även 50 nya laddplatser för elbilar ska energiföretaget sätta upp runt om i Uddevalla.
https://www.pressreader.com/sweden/bohusl%C3%A4ningen/20180131/281492161754010
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/solcellspark-planeras-i-bohuslan
_________________
http://indux.se/ -Din Laddplats i Etern ¤¤ Energi och Transport ¤¤
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
MH
Forumstammis


Registreringsdatum: 14 juni 2017
Inlägg: 595

InläggPostat: 2018-02-08 09:54:36    Rubrik: Svara med citat

Lite planer från Ionity. Undrar när de öppnar första stationen i Sverige?

https://www.tu.no/filer/EVENT/Nordic_EV_Summit_2018/Stefan_Niemand__Audi_AG.pdf
_________________
Kör ett e-nv200 skåp från 2015

Snabbladda.nu - alla snabbladdare på samma ställe!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Anders
Forumstammis


Registreringsdatum: 12 april 2007
Inlägg: 996
Ort: Gbg

InläggPostat: 2018-02-09 01:48:47    Rubrik: Svara med citat

MH skrev:
Lite planer från Ionity. Undrar när de öppnar första stationen i Sverige?

https://www.tu.no/filer/EVENT/Nordic_EV_Summit_2018/Stefan_Niemand__Audi_AG.pdf


Ionity har möjligtvis gjort en förstudie hur de i Europa vill placera ut sina HPC ladd-stationer med +150 kW, vilket kan ses i nedan kartor, varav den över Skandinavien förstås är extra intressant.
Till slutet av 2019 ska 400 stationer finnas utplacerade i hela Europa (undantaget är nordligaste Sverige och Finland), med cirka 6 laddare per station.

Befolkningsmässigt sätt placeras relativt många stationer i Norden, 28 i Sverige, 19 i Norge och 8 i Danmark, totalt 55 st (att jämföras med 30 st i England), men i bil-sammanhang är det ju kör-avstånd som räknas och då behövs det många stationer även i Nordens avlånga länder.

Noterar att E6an blir den väg som erhåller flest stationer, hela 18 st, varav stationerna från norska gränsen och neråt blir (ca); Strömstad, Uddevalla (?), Gbg, Halmstad, Helsingborg och Malmö (apropå Strömstad, är det inte lätta att ladda där, mkt ström i staden alltså..?). Bland de övriga orter att få en HPC-station är Jönköping och Karlstad. En tydlig tendens med utplaceringarna är att de flesta hamnar i direkt tätorter. Liten kuriosa att även lilla Mallorca erhåller en station, kan ju vara bra att veta den dag man hyr en elbil där.
https://www.tu.no/filer/EVENT/Nordic_EV_Summit_2018/Stefan_Niemand__Audi_AG.pdf

Bilföretaget Audi hävdar att deras e-Tron kommer bli den första bilen att kunna nyttja effekten i Ionity´s HPC-nätverk, när bilen exakt når marknaden må dock fortfarande vara oklart (?), kanske kommer Jaguar´s I-Pace även den klara CCS 150 kW (?, 100 kW senaste uppgift), och kanske kommer den före e-Tron ? Riktigt ironiskt vore det om Tesla gjorde en CCS-adapter för 150 kW, och så kunde låta Tesla komma före både Audi och Jaguar (samt hela tyska bilindustrin), på deras ”egna” ladd-nätverk (publikt för alla)...
https://insideevs.com/jaguar-i-pace-demonstrated-in-the-snow-45-minute-80-charging-confirmed-video/
https://www.autocar.co.uk/car-news/motor-shows-la-motor-show/2018-jaguar-i-pace-electric-suv-revealed-plus-exclusive-autocar

Edit (2018-02-13):
Enligt tidigare gammal (och missad) nyhet hamnar de två första Ionity HPC-stationerna i Strömstad och Malmö/Vintrie, båda nära E6, och på kolväte-stationer, med 6 st 150/(350 kW) kW-laddare på varje station, bygglov ev redan beviljat i Strömstad. Då (ca Nov -17 ?) var det planerat för 30 stationer i hela landet, vilka ska vara färdigbyggda 2019 (enl den nyliga kartan finns det 28 stations-prickar).
Stationernas placering enligt kartan nedan ska sannolikt ses ungefärliga/temporära, inte omöjligt att det läggs till och tas bort placeringar allt eftersom, om tex pricken som är över (ca) Uddevalla istället nu förefaller resultera i en station i Strömstad, kanske det ändå blir en station i Uddevalla, tex.
https://m.circlek.se/sv_SE/pg1334091874896/privat/drivmedel/hallbar-utveckling/elbil.html
http://www.mynewsdesk.com/se/circlek_sverige/pressreleases/circle-k-sverige-blir-partner-med-ionity-och-tar-high-power-charging-till-sverige-2250684

Strömstad:
https://www.google.se/maps/@58.9148777,11.2598354,483m/data=!3m1!1e3

Malmö/Vintrie:
https://www.google.se/maps/@55.5557777,12.9517999,485m/data=!3m1!1e3?hl=sv




_________________
http://indux.se/ -Din Laddplats i Etern ¤¤ Energi och Transport ¤¤
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Laddplatser/Laddning Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Sida 3 av 4

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet


Skapa forum | Supportforum | Användarvillkor | Integritetspolicy | Cookiehantering | Kontakta oss |




SwiftBlue Theme created by BitByBit
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2005
Sidan tog 0.64 sekunder att ladda.