Forumindex ELBIL
för elbilsägare och blivande sådana...
 
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 


Hyundai ioniq - test och långkörning
Gå till sida Föregående  1, 2
 
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Hyundai
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Sealord
Nyfiken


Registreringsdatum: 31 januari 2017
Inlägg: 5
Ort: Ekerö

InläggPostat: 2017-02-12 15:00:24    Rubrik: Svara med citat

Leaf skrev:
Räckviddstest från grannarna, med i3 jämförelser

http://www.side3.no/motor/test-hyundai-ioniq-electric-rekkeviddetest/3423307608.html


Provkörde Ioniq Electric under 24 h denna helg och testade om detta stämde: "Med 8 km oppgitt gjenværende rekkevidde, havnet bilen i en strømsparemodus (under fem prosent) som begrenset oss til 10-20 km/t - og knapt fremdrift i motbakke."

Och jag kan säga att det inte är korrekt. I den bil jag körde kom strömsparläget in när det var under 3 % kvar av batteriet. Fram tills dess hade jag full power och full värme i bilen. Men visst hade det varit bättre om det hade skett vid 1 %...

Jag måste nog ändå säga att jag störtnöjd med provkörning och väntar med glädje på att min bil blir levererad i mitten på maj.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
carl-pedal
Elektrisk


Registreringsdatum: 22 oktober 2013
Inlägg: 238
Ort: Örebro

InläggPostat: 2017-02-14 18:28:28    Rubrik: Svara med citat

Nu har jag också provat Ioniq. Superimponerad blev jag! Körde utan att spara på något på motorväg och åt ena hållet körde jag 11mil och hade 45km kvar, startade med 94%. Sen ladda jag i 30 min till 94% i Karlstad och körde hem 12 mil utanför Örebro. Kom hem med 40km kvar. Hade T-shirt värme i kupén och brände förbi bilar när det behövdes. - 3° ute och värmen låg mellan 500w och 1200w. Hade adaptiv farthållare och laneassist på hela tiden. Bra skit men man får vara lite mer med än i Tesla.

Provat att få in cykel i skuffen utan att ta bort framhjulet - bra betyg!




Efter att kört motorväg 1,5h och laddat fullt med 45kw kollade jag efter höjd temp från batteriet. Enda stället jag såg något var under bilen i två små öppningar. Inget att skriva hem om visserligen.




På morgonen efter körde jag full gas och full broms (60kw regen!) längs en kurvig väg hela vägen till skolan och fick en förbrukning på 210wh/km... Riktigt effektivt! Hade 40kw regen redan på fullt batteri.

Slutsats - bra bil!
_________________
Tesla Model S85 - 15
Nissan Leaf 30 kwh
Bullitt lådcykel 2WD
100% fossilfri
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Hyundai Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2
Sida 2 av 2

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet


Skapa forum | Supportforum | Användarvillkor | Integritetspolicy | Cookiehantering | Kontakta oss |




SwiftBlue Theme created by BitByBit
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2005
Sidan tog 0.05 sekunder att ladda.