Forumindex ELBIL
för elbilsägare och blivande sådana...
 
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 


Kallt vid fötterna

 
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Nissan
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Zellero
Aktiv


Registreringsdatum: 05 december 2016
Inlägg: 49
Ort: Vaggeryd

InläggPostat: 2016-12-07 01:47:18    Rubrik: Kallt vid fötterna Svara med citat

Är det lika kallt vid alla leaf ägares fötter?
Tycker det blåser kallt där även om det är värme påsatt.
Tycker det är dålig värme generellt. Är det nåt fel eller får man leva med det? Bilen det gäller är en 2013 års modell.
Mvh Greven
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post
T B
Forumstammis


Registreringsdatum: 06 september 2013
Inlägg: 466
Ort: Järfälla

InläggPostat: 2016-12-07 07:18:48    Rubrik: Svara med citat

Upplever tvärtom att bilen bara blåser varmluft till fötterna hela tiden, och varmare och varmare. Till slut måste jag stänga av värmen för att kylas ner. Har 19 grader och Auto inställt.

Läser man våra två poster inser man att Leaf kanske har lite dålig styrning av värmen...
_________________
2019 Tesla Model 3 LR, midnight silver
2013 Nissan Leaf (JapanLeaf), vit ibland
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
AleX
Elbilsguru


Registreringsdatum: 13 september 2006
Inlägg: 2221
Ort: Roslöv / Lund / Skåne

InläggPostat: 2016-12-07 08:29:12    Rubrik: Svara med citat

På punkten med värme så har nissan stor variation kan man säga..
_________________
Nissan Leaf
Renault Express
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
haralt
Forumstammis


Registreringsdatum: 12 augusti 2017
Inlägg: 307

InläggPostat: 2018-04-30 21:07:50    Rubrik: Svara med citat

Jag tyckte också det blåste kallt, alltför kallt, om fötterna i Nissan Leaf 30 kWh i mitten av mars med snö på marken. Givetvis hade jag fläkten på minimum. Jag hade då värmen avstäng. Jag hade kört ganska långt, kanske 10 mil. Jag kunde inte få stopp på den kalla luftströmmen mot fötterna. Jag fick stanna och knölade in en handduk i kanal, då vart det klart stopp. Sedan var det inte så kallt om fötterna längre. Senare kom jag på hur man stoppar det kalla luftflödet. Det var bara att trycka på knappen som det står on/off på som befinner sig just under silverfärgade "auto"knappen. Hur skulle man kunna veta det. Jag trodde att man stängde av fläkten med fläktreglaget, men det gör man tydligen inte, utan det är alltid ett viss minimumflöde.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
LarsL
Elbilsguru


Registreringsdatum: 11 november 2014
Inlägg: 1782

InläggPostat: 2018-05-01 00:15:38    Rubrik: Svara med citat

Upplever ibland att förvärmningen fastnar och värmer bilen upp mot 20 grader. Brukar släppa om jag stänger av och startar klimatanläggningen ingen.

Brukar ha värmen inställd på 17-18 grader annars blir det för varmt. Har aldrig frusit i Leafen som jag har gjort i dieselbilar.
_________________
Nissan Leaf 30 kWh.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Oranjemic
Aktiv


Registreringsdatum: 11 november 2017
Inlägg: 76

InläggPostat: 2018-05-01 09:32:36    Rubrik: Svara med citat

Med Leaf24 frös jag också om fötterna i vintras. Det slog mig nu att jag alltid kör med eco-mode som begränsar fläkten/värmen så det kanske blir bättre utan eco-mode.
_________________
Leaf24 & Leaf40
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
haralt
Forumstammis


Registreringsdatum: 12 augusti 2017
Inlägg: 307

InläggPostat: 2018-05-01 09:48:51    Rubrik: Svara med citat

orangemik,

Det står så ja i instruktonsboken att om eco-knappen är aktiverad att värmen begränsas. Men det tror jag inte stämmer. Kollar man på datapanelen och på momentana effekten, så märkte jag ingen skillnad om jag aktiverar eller desaktiverar ECO-knappen. Den momentana effekten varken ökar eller minskar. Det kan vara att det var så på gamla Leafen årsmodell före 2013, och att de missat att ändra det i instruktionsboken. Nissan kan även ha ändrat dataprogrammet i bilen, vilket jag gissar de gör vid service. I instruktionsboken, ser man att det är en del fel. Det är klart ett stort jobb att redigera en sådan. Ofta glöms det troligen bort att föra in ändringar före tryckning. Korrekturläsningen har de kanske inte råd med, eller tid.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Nissan Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet


Skapa forum | Supportforum | Användarvillkor | Integritetspolicy | Cookiehantering | Kontakta oss |




SwiftBlue Theme created by BitByBit
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2005
Sidan tog 0.05 sekunder att ladda.