Forumindex ELBIL
för elbilsägare och blivande sådana...
 
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 


Heder åt BMW när det gäller räckvidden
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
 
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> BMW
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
L. Mäkinen
Elbilsguru


Registreringsdatum: 17 februari 2014
Inlägg: 1313
Ort: Hjälsta

InläggPostat: 2016-10-03 18:56:08    Rubrik: Svara med citat

Tack Theo!
Jag ser minst två problem med stora batterier. Man betalar för något som man i normalfallet inte använder och man släpar runt på mängder av extra vikt som dränerar räckvidd, sliter däck och hämmar hanterbarheten.
_________________
Kör Kia Optima PlugIn
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
AS1
Elbilsguru


Registreringsdatum: 25 juli 2011
Inlägg: 1483
Ort: Örebro

InläggPostat: 2016-10-03 19:47:56    Rubrik: Svara med citat

Fördelar med stort batteri kan vara längre förväntad livslängd ( pga att man inte behöver utnyttja ytterligheterna). Minskad räckviddsångest. Eventuellt tåligare att ladda höga strömmar vid snabbladdning.Mindre risk för för höga temperaturer vid långkörning på motorvägen (som förlänger laddningstiden)Möjlighet att kyla/värma kupé när man har barn/hundar kvar i bilen. Bättre vid kollision (pga högre vikt).
Dvs det är inte bara nackdelar med ett onödigt stort batteri, jag gillar i3ans låga förbrukning som ju är ett resultat av bla ett litet lätt batteri.
_________________
Model S
BMW i3


Senast ändrad av AS1 den 2016-10-03 20:14:00, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Johnny J
Elbilsguru


Registreringsdatum: 23 september 2007
Inlägg: 1730
Ort: GBG

InläggPostat: 2016-10-03 19:56:29    Rubrik: Svara med citat

AS1 skrev:
Bättre vid kollision (pga högre vikt).


Ego Wink
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
L. Mäkinen
Elbilsguru


Registreringsdatum: 17 februari 2014
Inlägg: 1313
Ort: Hjälsta

InläggPostat: 2016-10-04 05:07:33    Rubrik: Svara med citat

Den högre vikten hjälper väl bara när man kolliderar med andra fordon. Ska man krocka med föremål som inte flyttar sig tror jag det är en fördel att hantera lägre energinivåer.

Finns räckviddsångest bland elbilister? Man har ju klart bättre möjligheter att veta hur långt man kommer än med en fossilbil.
_________________
Kör Kia Optima PlugIn
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
LarsA
Forumstammis


Registreringsdatum: 08 februari 2016
Inlägg: 404
Ort: Rögla

InläggPostat: 2016-10-04 05:35:45    Rubrik: Svara med citat

Lagom vikt är det OK?

Viktökning p.g.a. större batteri har inte så jätte stor påverkan.

BMW i3an ökade från ca 1250 kg till ca 1300 kg från 22 kWh till 33 kWh, gud förbjude om man dessutom har en REX som ökar vikten med 100 kg.

Nissan Leaf väger ca 200 kg mer än BMW i3.

Tesla väger ca 2.200 kg eller mer.

Viktökningen är liten och kan lätt kompenseras med att välja rätt bilmodell samt anpassa hur tunga passagerare och bagage är. Så gör lite gymnastik under snabbladdningen.
_________________
Leaf LE40 -18
Hyundai Ioniq ev -19
Solel 5,4 kW & batt. 6 kWh
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
AS1
Elbilsguru


Registreringsdatum: 25 juli 2011
Inlägg: 1483
Ort: Örebro

InläggPostat: 2016-10-04 09:20:27    Rubrik: Svara med citat

LarsA skrev:
Lagom vikt är det OK?

Viktökning p.g.a. större batteri har inte så jätte stor påverkan.

BMW i3an ökade från ca 1250 kg till ca 1300 kg från 22 kWh till 33 kWh, gud förbjude om man dessutom har en REX som ökar vikten med 100 kg.

Nissan Leaf väger ca 200 kg mer än BMW i3.

Tesla väger ca 2.200 kg eller mer.

Viktökningen är liten och kan lätt kompenseras med att välja rätt bilmodell samt anpassa hur tunga passagerare och bagage är. Så gör lite gymnastik under snabbladdningen.


På motorvägen (110+) är skillnaden i förbrukning inte så jättestor mellan Teslan och övriga bilar, största skillnaden är räckvidden.
_________________
Model S
BMW i3
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
MisterMajjo
Passiv


Registreringsdatum: 22 augusti 2017
Inlägg: 2

InläggPostat: 2017-12-15 20:09:29    Rubrik: Re: Heder åt BMW när det gäller räckvidden Svara med citat

Edis skrev:
Blev lite irriterad över Allt om elbilens räckviddstabell och kikade på BMW:s sida och hittade denna:
http://www.bmw.se/sv/alla-modeller/i/i3/2016/rackvidd-laddning.html

Det är den ärligaste reklam jag har sett hittills, med riktiga siffror.

Det är den här tabellen jag retade mig på:
http://alltomelbil.se/jamfor-elbilar/


Ny här och funderar på att köpa en i3:a..
bmw länken funkar inte längre..

Vad är era erfarenhet gällande räckvidd med 60AH och 94AH modellen, samt med REXen. hur stor är bensintanken och hur långe räcker den?
Funderar på antingen en beg. 60 AH med REX eller en 94 AH BEV.

Mvh Peter
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
LarsA
Forumstammis


Registreringsdatum: 08 februari 2016
Inlägg: 404
Ort: Rögla

InläggPostat: 2017-12-15 21:20:02    Rubrik: Svara med citat

Har en 60 Ah rex.
Räckvidd beror på hastighet och väder/temperatur, REXen saknar värmepump och därför kortare körsträcka med endast batteri på vintern med jämförbar bev.
60Ahr rex i ca 90 km/h gör ca 100+100 km vid 0˚C och 130+120 km på sommaren.
REXen har fördelen att om laddstolpen inte fungerar kan man ta sig vidare med REXen, bensintanken är på 9 liter.
Hade idag satsat på en 94 Ah rex, för att köra mer med batteri men ända ha en reserv dvs REXen. Men beror på var och hur långt man kör.
_________________
Leaf LE40 -18
Hyundai Ioniq ev -19
Solel 5,4 kW & batt. 6 kWh
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
MisterMajjo
Passiv


Registreringsdatum: 22 augusti 2017
Inlägg: 2

InläggPostat: 2017-12-16 16:02:24    Rubrik: Svara med citat

LarsA skrev:
Har en 60 Ah rex.
Räckvidd beror på hastighet och väder/temperatur, REXen saknar värmepump och därför kortare körsträcka med endast batteri på vintern med jämförbar bev.
60Ahr rex i ca 90 km/h gör ca 100+100 km vid 0˚C och 130+120 km på sommaren.
REXen har fördelen att om laddstolpen inte fungerar kan man ta sig vidare med REXen, bensintanken är på 9 liter.
Hade idag satsat på en 94 Ah rex, för att köra mer med batteri men ända ha en reserv dvs REXen. Men beror på var och hur långt man kör.


Tack!
Jag var och provkörde en idag, kul och pigg bil.. Smile
Gillade verkligen den! Smile
Om det blir en i3 så blir det en REX
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
AS1
Elbilsguru


Registreringsdatum: 25 juli 2011
Inlägg: 1483
Ort: Örebro

InläggPostat: 2017-12-16 16:51:47    Rubrik: Svara med citat

MisterMajjo skrev:
LarsA skrev:
Har en 60 Ah rex.
Räckvidd beror på hastighet och väder/temperatur, REXen saknar värmepump och därför kortare körsträcka med endast batteri på vintern med jämförbar bev.
60Ahr rex i ca 90 km/h gör ca 100+100 km vid 0˚C och 130+120 km på sommaren.
REXen har fördelen att om laddstolpen inte fungerar kan man ta sig vidare med REXen, bensintanken är på 9 liter.
Hade idag satsat på en 94 Ah rex, för att köra mer med batteri men ända ha en reserv dvs REXen. Men beror på var och hur långt man kör.


Tack!
Jag var och provkörde en idag, kul och pigg bil.. Smile
Gillade verkligen den! Smile
Om det blir en i3 så blir det en REX


Kan bara instämma, i3 är en pärla bland bilar.
_________________
Model S
BMW i3
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
vespaman
Elektrisk


Registreringsdatum: 11 mars 2017
Inlägg: 156
Ort: Sundbyberg

InläggPostat: 2017-12-29 17:50:16    Rubrik: Svara med citat

Absolut jättenöjd med min 94Ah o-rex. Även om vi inte hittills fått någon vinter i sthlm, så har man lärt sig att man inte *behöver* parka inne för att slippa skrapa rutorna - nice, hata isskrapande - och den verkar vara lite följsammare med underlaget när man ska upp för isbackarna är i området, har smugit förbi grannar som fastnat i backarna där jag med tidigare (fossil-)bil &så fastnat.
_________________
Kör i3/94 BEV ..
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Krille84
Aktiv


Registreringsdatum: 27 november 2017
Inlägg: 40

InläggPostat: 2017-12-29 22:01:19    Rubrik: Svara med citat

Lånade hem en i3 demobil från en bilhandlare över natten för att känna och klämma på. Kan bara instämma gällade energieffektiviteten. Det var inga större problem med 15 mils räckvidd trots att hela sträckan var 90-110 vägar.
Bilen i sig var väldigt trevlig och känns bra ihopskruvad. Trots 19" så upplevdes den inte alls som stötig. Gillar att de stuvat motor så att det finns möjlighet till en "frunk" så man slipper ha sladdarna som tar upp plats i bagaget. Speciellt när det är fyllt med annat och trassla med kablar där. Jag fullkomligt älskar bilens färddator där all information man vill ha under färd är tydligt specad. Mycket bättre än de andra elbilarna jag kört. Att den har låg vikt i kombination med en starkare motor så är den väldigt kul att köra.

De negativa sakerna jag upplevde under mina 50 mil jag körde var att bilen är rätt vinglig iom de smala däcken. Helljusen är BEDRÖVLIGA. Att klämma in dåliga halogenlampor på helljusen när det är så himla bra halvljus är oförståeligt. Hade även lite svårt med att hitta i menyer och funktioner på bilen. Visserligen säkert en vanesak och jag har knappt kört BMW förut.
Repukerationen är GRYM i i3. Saknar dock möjligheten på längre sträckor att stänga av det för att köra på seglingsfunktion istället. Kanske är möjligt, men jag inte hittade någon inställning för det?

Jag har nu under längre sträckor prövat eGolf, i3 och Ioniq. Ioniq föll mig inte alls i smaken. Kändes märkbart billigare och hade ännu sämre helljus än i3. Det jag gillar med Ioniq är däremot energieffektiviteten. Klart mycket bättre än de andra elbilarna. Att den har stöd för snabbare laddning än 50 kw rör mig inte i ryggen eftersom det knappt finns såna laddare någonstans ännu.

i3 och eGolf faller mig mer i smaken. Jag tror dock jag tycker eGolf är bättre i sin helhet. Grym ljudisolering, Lätthanterliga funktioner/menyer i infotainmentsystemet. Riktigt smidig inmatning av adress i navin, LED-strålkastare både på hel/halvljuset med dynamisk ljusbild, sköna stolar och jag gillar att den känns som en vanlig bil. Den känns även som en säkrare bil än i3. Jag gillar även Golfens Lane assist och adaptiva farthållare. Märks att de haft dessa system under många år och därmed fått till funktionerna mycket bra.
Stort minus till eGolf för avsaknad av aktiv batterikylning däremot.

Kanske inte var rätt tråd att skriva denna "recension" i. Vad tycker ni andra som kört dessa tre bilar?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
becker
Elektrisk


Registreringsdatum: 25 februari 2011
Inlägg: 127
Ort: Utanför Gävle

InläggPostat: 2017-12-29 22:42:31    Rubrik: Svara med citat

Jag äger en eGolf, (men har dock inte provat i3 eller ioniq Embarassed )
Vi åkte nyligen två vuxna och en fem åring till Sundsvall, 23 mil. Den fungerade ypperligt. Jag sitter bra, frun säger att baksätet är riktigt ok. Den adaptiva farthållaren är fantastisk i köerna på E4:an. Lane assist och det automatiska helljuset är också riktigt bra.
Bagaget räcker till för oss, två stora väskor med kläder, julklappar och lite andra grejer.
Nu har det inte varit så kallt än, men förvarningen med appen, har varit riktigt skönt. Riktigt trevligt nu i helgen med bus väder i Sundsvall.

Den laddar helt ok även med typ2. Men BMWn laddar väl med tre faser? 30 mils Golfen laddar på två.

En smart funktion är att man kan sätta en minsta laddnivå, jag har satt den till 50%. Så om jag kommer hem med mindre än 50% så laddar bilen till 50% direkt när jag kopplar in den. Sen slutar den att ladda, för att sen börja igen för att vara laddad och förvärmd, (eller kyld), till den programmerad avresa tiden. Detta gör att bilen inte blir stående med tomt eller fulladdat batteri längre stunder. Bra för livslängden på batteriet.
Här vet jag inte hur de andra bilarna funkar.

eGolfen är nog inte lika pigg som i3, men för mig känns den riktigt pigg.

Lycka till med ditt val! För mig kändes det enkelt Wink
_________________
e-Golf -17
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
vespaman
Elektrisk


Registreringsdatum: 11 mars 2017
Inlägg: 156
Ort: Sundbyberg

InläggPostat: 2017-12-30 09:16:23    Rubrik: Svara med citat

Krille84 skrev:
Lånade hem en i3 demobil från en bilhandlare över natten för att känna och klämma på.


Några kommentarer - tror att vissa av dina invändningar beror på vilka options bilen ifråga var utrustad med (eller snarare inte), men däremot finns det inte något sätt att stänga av återladdningen, möjligen blir det lite mjukare om man slår på "eco pro" körläget, eller vinterläget. I kombination med adaptiv farthållare funkar det rätt hyggligt oavsett. I högre hastigheter så tappar man ju ändå fart så snabbt, att det inte "seglas" någonting ändå. Man kan, som du säkert sett, moderera gaspedalen så att man rullar fritt, men man måste hålla koll på det själv, om man inte har farthållaren påslagen.
Tror att du upplevde den som vinglig kan ha berott på (vinter?) däcken, eller alternativt pga styrningen är väldigt snabb (några andra testare har rapporterat samma sak i samband med första körningen).
Vet inte om jag tyckte detta när jag skaffade min för ett halvår sedan, men isf har jag vant/kalibrerat mig.

Du f.ö. glömde vändradien, som är grym! Smile
Annat att älska är "parkeringsklimat" kanske Golfen har &så?
Det jag retar mig på, på i3, är innerdörrhandtagen, som är vansinniga - man måste använda två händer för att öppna om det blåser det minsta ute, och man inte vill slå upp dörren i bilen bredvid.
Ingen stor grej, men så himla enkel miss.
Kanske iofs är fixad i 2018-modellen?


@becker, Ja, nyare i3 laddare med tre faser.

Annars var det en hygglig summering du gjorde. Golfen hade nog varit mitt andrahandsval.
_________________
Kör i3/94 BEV ..
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Krille84
Aktiv


Registreringsdatum: 27 november 2017
Inlägg: 40

InläggPostat: 2017-12-30 16:06:57    Rubrik: Svara med citat

vespaman skrev:
Krille84 skrev:
Lånade hem en i3 demobil från en bilhandlare över natten för att känna och klämma på.


Några kommentarer - tror att vissa av dina invändningar beror på vilka options bilen ifråga var utrustad med (eller snarare inte), men däremot finns det inte något sätt att stänga av återladdningen, möjligen blir det lite mjukare om man slår på "eco pro" körläget, eller vinterläget. I kombination med adaptiv farthållare funkar det rätt hyggligt oavsett. I högre hastigheter så tappar man ju ändå fart så snabbt, att det inte "seglas" någonting ändå. Man kan, som du säkert sett, moderera gaspedalen så att man rullar fritt, men man måste hålla koll på det själv, om man inte har farthållaren påslagen.
Tror att du upplevde den som vinglig kan ha berott på (vinter?) däcken, eller alternativt pga styrningen är väldigt snabb (några andra testare har rapporterat samma sak i samband med första körningen).
Vet inte om jag tyckte detta när jag skaffade min för ett halvår sedan, men isf har jag vant/kalibrerat mig.

Du f.ö. glömde vändradien, som är grym! Smile
Annat att älska är "parkeringsklimat" kanske Golfen har &så?
Det jag retar mig på, på i3, är innerdörrhandtagen, som är vansinniga - man måste använda två händer för att öppna om det blåser det minsta ute, och man inte vill slå upp dörren i bilen bredvid.
Ingen stor grej, men så himla enkel miss.
Kanske iofs är fixad i 2018-modellen?


@becker, Ja, nyare i3 laddare med tre faser.

Annars var det en hygglig summering du gjorde. Golfen hade nog varit mitt andrahandsval.


Enligt säljaren så var det exet jag körde fullutrustad. Den hade i vart fall adaptiva farthållaren. Tycker dock inte den lirade lika bra som e-Golfens, men det kan ju vara som du säger en vanesak. Jag går dock på mina första intryck.
Parkerade aldrig bredvid andra bilar så upplevde inte riktigt dörröppningen som ett problem, men du vet garanterat bättre som har bilen i din vardag.

Gällande svängradien så håller jag med dig. Började skratta lite för mig själv första gången jag prövade det, för det kändes nästan overkligt.

Parkeringsklimat finns i Golfen med. Vissa bilar kräver att laddaren sitter i för att använda det. Tror inte det behövdes på Golfen dock.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
becker
Elektrisk


Registreringsdatum: 25 februari 2011
Inlägg: 127
Ort: Utanför Gävle

InläggPostat: 2017-12-30 16:13:25    Rubrik: Svara med citat

Golfen går att värma i 10 minuter när den är oansluten. Jag gör det varje dag på jobbet. 10 minuter låter lite, men det gör skillnad. Skulle det vara riktigt kallt får man kanske värma flera gånger efter varandra.
_________________
e-Golf -17
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Beetleboy1963
Forumstammis


Registreringsdatum: 18 juni 2015
Inlägg: 310
Ort: Falköping

InläggPostat: 2017-12-30 17:45:26    Rubrik: Svara med citat

Jag har kört 2 år / 4000 mil med Nissan Leaf 24 kWh och om jag jämför den med i3:an (ca 500 mil hittills) så måste jag nog säga att överlag så gillade jag faktiskt Nissan bättre. Rent teoretiskt och på många sätt är BMW i3 en mycket bättre bil men en del detaljer gör att jag ändå skulle välja en Leaf om jag valde på nytt. Nu kanske inte andra har samma behov som jag eller värderar samma saker på samma vis och då är i3 en grym bil.

Lite av mina plus/minus som jag kommer på rakt upp och ned:

+ Acceleration! Grymt roligt klös i motorn.
+ Väldigt underhållande att köra "aktivt" på slingrig väg.
+ Kvalitetskänslan är väldigt hög.
+ Sköna stolar. Körde 25 mil igår utan att bli nåt trött.
+ Lättskött klädsel. Leafens tygklädsel såg ju skabbig ut redan när jag kommit hem från bilhandlaren.
+ Lätt att lasta. Gillar detaljen att man kan ha ryggstöden helt lodrätt.
+ Bra att man kan starta värmen från fjärren. Använder det dock inte för man vet inte om klicket verkligen har tagit.
+ Farthållarens +/- 10 km/h funktion.

- Vinglig. Kort och ganska direktstyrd...
- Dåliga möjligheter att styra laddning. Känns som de försökt tänka till men missat målet. Jag kan t ex inte kombinera överskottsel från mina solceller på ett smidigt sätt. Nåt som gick väldigt lätt på Nissan Leaf.
- Bakdörrarna är ju väldigt krångliga...
- Värdelöst helljus.
- Appen saknar återkoppling på om värmen verkligen är igång.
- Kasst att man inte kan låsa upp bilen med en knapp på dörrhandtaget när den ändå inte har riktig nyckel. Ev finns detta som tillval?
- Förvirrande hur förvärmningen funkar. Trodde bara jag avaktiverat tidsschemat när jag parkerat den en gång på flygplatsen. När jag kom tillbaka en vecka senare startade jag värmen via appen när vi landat. Var den varm och isfri? Nej för jag hade tydligen inaktiverat värmen helt.
- Saknar backkamera. Finns kanske som tillval.
- Ladduttaget sitter där bak. Har ännu inte hamnat i en situation där det varit smidigare än fram...
För mig så kommer nog nästa bil bli en Leaf 40 (eller 60 om det hunnit komma). Nu har den ju lite större motor och eftersom jag gillade Leaf 24 så kommer jag gilla den nya tänker jag då de är väldigt lika.

Edit: Glömde att skriva med nackdelen med att ha ladduttaget bak. Drabbas av detta varje dag på jobbet. Får köra körriktningen och backa in i den snedställda parkeringen för att laddsladden ska räcka.
_________________
Nutid: Kia e-Niro
Förut: BMW i3 60Ah 2016, Nissan Leaf 24 kWh 2015
Fossilt: VW 1200 typ-1 1963
Bygger: Eldriven ATV
Övrigt: 6,4 kW solceller


Senast ändrad av Beetleboy1963 den 2018-01-06 15:19:30, ändrad totalt 1 gång
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
LarsA
Forumstammis


Registreringsdatum: 08 februari 2016
Inlägg: 404
Ort: Rögla

InläggPostat: 2017-12-31 12:06:36    Rubrik: Svara med citat

Smaken som baken.....
Kört Leaf 24 i 2 år och BMW i3(60Ah) i 1 år. Båda körs ca 1500mil/år.
Föredrar BMW då den ger en bättre körkänsla.
Nästa Leaf är beställd och kommer till våren hoppas vi. Äntligen får den parkeringsensorer, lite piggare motor, en pedalskörning, snabbare ac-laddning som standard och bättre säten.
_________________
Leaf LE40 -18
Hyundai Ioniq ev -19
Solel 5,4 kW & batt. 6 kWh
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Beetleboy1963
Forumstammis


Registreringsdatum: 18 juni 2015
Inlägg: 310
Ort: Falköping

InläggPostat: 2018-01-06 15:23:28    Rubrik: Svara med citat

Om jag lät negativ så var det inte meningen. Jag gillar den verkligen, det är en otroligt bra bil!
Hade bara gällt bilåkningen så håller jag med, BMW vinner lätt. Men med allt annat runt om så blir det Leaf för min del
_________________
Nutid: Kia e-Niro
Förut: BMW i3 60Ah 2016, Nissan Leaf 24 kWh 2015
Fossilt: VW 1200 typ-1 1963
Bygger: Eldriven ATV
Övrigt: 6,4 kW solceller
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Krille84
Aktiv


Registreringsdatum: 27 november 2017
Inlägg: 40

InläggPostat: 2018-01-07 09:50:40    Rubrik: Svara med citat

becker skrev:


Lycka till med ditt val! För mig kändes det enkelt Wink


Nu är valet gjort. Det blev en e-Golf för mig med Smile
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> BMW Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Sida 2 av 3

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet


Skapa forum | Supportforum | Användarvillkor | Integritetspolicy | Cookiehantering | Kontakta oss |




SwiftBlue Theme created by BitByBit
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2005
Sidan tog 0.1 sekunder att ladda.