Forumindex ELBIL
för elbilsägare och blivande sådana...
 
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 


Coolant pump intermittently running.

 
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Peugeot och Citroën
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Frolle
Elektrisk


Registreringsdatum: 11 augusti 2008
Inlägg: 102
Ort: Göteborg

InläggPostat: 2016-03-24 21:55:40    Rubrik: Coolant pump intermittently running. Svara med citat

Previously the pump could start without notice when the car was parked. Turning ignition on/off or remove/put back the main fuse made it stop. A few days later it could be found running again.
Now it's even whose since it's running constantly. Not a big problem, but it will probably be since I assume the pumps is not designed to run 24/7...

Any idea of where to start looking?
_________________
Byte me!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Pera L
Elektrisk


Registreringsdatum: 05 april 2010
Inlägg: 174

InläggPostat: 2016-04-04 23:32:11    Rubrik: Svara med citat

Hello after while!
First must say that Berlingos have some strange phenomena so that the fan start to spinning out of any visible reason some once or twice a year. i have check temperatures with Lexia at that time but they are normal. As you said it stopping when you pull out one of the traction battery fuses and put it back again.
Basicly, fan starts to spin when temperature in the elbox or engine room battery box sensor feels that it over +30C and stops when temp is cooled down to +25C. So, if it works often I will check out temp sensors, especially batt box sensor. I think that +30C is something like 2,8kohm.
This story so far assumes that there is some fault in the blower circuit; resistor broken in the front of the fan cover or blower is sticking or bad contacts in the connectors. Engine room fusebox, there is fuses for blower F11 and for the pumps F9. Both 10A.

Maybe the good idea is to check with Lexia that the temperatures are in correct level (you can see both, elbox and battery temps) and also change current taking from the net in charge to 14A and then back to 13A. Then charging some two minutes so that the system takes new files in use and acceleration pedal reset happends. After this will be interesting to know if it starts to work as normal.

Regards
Pera L
_________________
Too much spannung caused curly hair.
Involved for too many electric cars so must
rise up medication.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Pera L
Elektrisk


Registreringsdatum: 05 april 2010
Inlägg: 174

InläggPostat: 2016-04-04 23:36:09    Rubrik: Svara med citat

Some small thing more, Citroen service manual says that the coolant pumps must change after 20000km and Peugeot manual saying 60000km. Interesting. I do not know is another pumps brushless and magnet drive or no...
_________________
Too much spannung caused curly hair.
Involved for too many electric cars so must
rise up medication.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Frolle
Elektrisk


Registreringsdatum: 11 augusti 2008
Inlägg: 102
Ort: Göteborg

InläggPostat: 2016-08-31 08:06:16    Rubrik: Svara med citat

Problem solved.
The 12V battery had low capacity and was replaced. Now everything is back to normal. :- )
_________________
Byte me!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Pera L
Elektrisk


Registreringsdatum: 05 april 2010
Inlägg: 174

InläggPostat: 2016-08-31 23:53:57    Rubrik: Svara med citat

Hi there!
Just popping to my mind, I had second case here in Finland where wires for plus side battery pole was bad contact inside of the shoe. It also causes DCDC to running (and pumps with in) as the DCDC starts if 12V battery voltage goes too low.
Easy way to check this is put "ignition" and lights on and try if the battery plus shoe comes warm.
There comes two or three wires for it and one is from DCDC. Others goes for 12V consumption.
Mentioned fault can cause 12V battery and DCDC breakdown.
Changing the shoe is the solution, of course.

Best regards
Pera L
_________________
Too much spannung caused curly hair.
Involved for too many electric cars so must
rise up medication.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
timescape
Nyfiken


Registreringsdatum: 06 juni 2014
Inlägg: 9

InläggPostat: 2016-09-02 18:48:16    Rubrik: Svara med citat

Hi Pera,
I had the same issue with the 12V cable shoe for the battery.

Posted in the norske forum:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,15122.0.html

br.
Timescape
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Peugeot och Citroën Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet


Skapa forum | Supportforum | Användarvillkor | Integritetspolicy | Cookiehantering | Kontakta oss |




SwiftBlue Theme created by BitByBit
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2005
Sidan tog 0.06 sekunder att ladda.