Forumindex ELBIL
för elbilsägare och blivande sådana...
 
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 


Kelly KDC 72601 och regen

 
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> motor, växellåda
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
riwe
Aktiv


Registreringsdatum: 08 oktober 2008
Inlägg: 57

InläggPostat: 2011-12-18 16:34:16    Rubrik: Kelly KDC 72601 och regen Svara med citat

Hej hej,

Jag har börjat leka med konfigen av min KDC72601. Kopplad till kontrollerna sitter den en Agni 95-R och en Kelly 0-5v throttle med inbyggd microswitch.

Tanken med switchen var att jag skulle ha den som "säkerhetsswitch" dvs om man har gaspedalen nedtryckt(switchen = stängd) när man vrider om startntyckeln så skall controllern INTE skicka kräm till motorn.

När jag meckade runt med detta så stötte jag på en annan sak rörande regen. Jag har pratat med Kelly men dom köper inte det jag försöker förklara. Kellyns config finns här: http://luigi500.blogspot.com/
och jag har lagt upp en video på tuben: http://www.youtube.com/watch?v=fEPFgumcJDM&feature=youtu.be

Microsowitchen är kopplad till J2 pin8 och den är öppen när gaspedalen är "orörd". När man trycker ner gaspedalen så sluts switchen och J2 pin8 kopplas till kontrollens interna jord, dvs RTN.

Jag kan ju tycka att denn funktion är helt ok. Säg att man är ute o åker och så kommer man till en nedförsbacke. Ska man rulla med noll gas eller ska man kicka in regen och ta vara på rörelse energin. Jag vill ju kunna välja vilken av de två som skall gälla.

Enligt kelly så behöver man yttligare en switch kopplade till brompedalen för att lösa detta.

Det är med andra ord oklart.

Har ni nån ide?

Mvh

Rikard
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
mrMagoo
Elbilsguru


Registreringsdatum: 25 juni 2006
Inlägg: 1242
Ort: Falköping

InläggPostat: 2011-12-18 18:38:30    Rubrik: Svara med citat

Kan inte se varför det inte skulle fungera (det bevisar du ju dessutom i videon)

De e inte så att dom inte "vågar" säga "ja det fungerar" pga. rädslan för att bli stämda när du blir påkörd bakifrån eftersom bromsljusen inte tänder.

/Henric
_________________
Elbilsägare gör det med spänning.
Åker Ionic men Sysslar med elfordon av alla slag
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
riwe
Aktiv


Registreringsdatum: 08 oktober 2008
Inlägg: 57

InläggPostat: 2011-12-18 20:38:28    Rubrik: Svara med citat

Hej Henric,

Hahah jag är rädd för att du har rätt. Lär få ett svar i morgon från Kelly men känner jag dom rätt så blir det inte glasklart.

R
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Pertti
Elbilsguru


Registreringsdatum: 16 augusti 2006
Inlägg: 1033
Ort: Skövde/Vristulven

InläggPostat: 2011-12-19 11:16:30    Rubrik: Svara med citat

Hej Riwe.
Du har postat under Renault clio/Express!
Vill du att jag flyttar tråden? Vart vill du ha den? till Konverteringsavd? Wink Rolling Eyes
_________________
Don't be fueled!

Moderator
3st Renault Clio Electrique -97
Volvo V 70
Volvo T24 (traktor)
Honda VF1000F
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> motor, växellåda Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet


Skapa forum | Supportforum | Användarvillkor | Integritetspolicy | Cookiehantering | Kontakta oss |




SwiftBlue Theme created by BitByBit
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2005
Sidan tog 0.11 sekunder att ladda.