Forumindex ELBIL
för elbilsägare och blivande sådana...
 
 Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   AnvändargrupperAnvändargrupper   Bli medlemBli medlem 
 ProfilProfil   Logga in för att läsa dina meddelandenLogga in för att läsa dina meddelanden   Logga inLogga in 


5000 watt från Wang-Andersson

 
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Elmotorcyklar
Föregående ämne :: Nästa ämne  
Författare Meddelande
Funway
Passiv


Registreringsdatum: 15 mars 2011
Inlägg: 3
Ort: Kalmar

InläggPostat: 2011-05-28 20:26:12    Rubrik: 5000 watt från Wang-Andersson Svara med citat

Nästa vecka kommer ett lass av Wang-Anderssons nya elmotorcyklar.
5000watt,72 volt, 40 alt. 60amp.
Jag är återförsäljare i Kalmartrakten och tycker att ni ska komma och
prova. Ska bli kul och testa, kvalite´n och prestanda.

_________________
Hej då macken !!!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Finell
Elektrisk


Registreringsdatum: 20 januari 2010
Inlägg: 119

InläggPostat: 2011-05-29 05:28:51    Rubrik: Re: 5000 watt från Wang-Andersson Svara med citat

Citat:
5000watt,72 volt, 40 alt. 60amp.


Ser ju rätt frän ut - "40alt.60amp" är det 2 st olika batterialternativ??
Skriv gärna ner toppfart & räckvidd senare, det är lite intressanta siffror..
_________________
Finell
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
hawk
Elbilsguru


Registreringsdatum: 17 oktober 2007
Inlägg: 2014
Ort: Täby

InläggPostat: 2011-05-29 11:46:50    Rubrik: Svara med citat

Man kan ju oxå titta på WA:s egen sida Wink
http://www.wang-andersson.se/index.php?option=com_content&view=article&id=25&Itemid=47
_________________
ElClio -97 -- ElClio -98 -- V70 Bifuel -- E-type -- Elscooter
Det finns 11 sorters människor. De som förstår binära tal, de som inte gör det
och resten som skiter i det.

Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
kmartins
Aktiv


Registreringsdatum: 18 maj 2010
Inlägg: 85

InläggPostat: 2011-05-29 16:09:00    Rubrik: Svara med citat

Trevligt att se att åtminstone importören skriver det rätta Ah, när nu inte Funway klarar av det.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Funway
Passiv


Registreringsdatum: 15 mars 2011
Inlägg: 3
Ort: Kalmar

InläggPostat: 2011-05-29 17:41:50    Rubrik: Ah Svara med citat

Det är ju tur att det är motorcykeln som är det viktiga, eller är det stavningen. Jag återkommer med verklig prestanda och effekt när jag
testat ett tag. Hoppas jag skriver rätt när jag presenterar reultatet.
40Ah och 60Ah är olika batterialternativ.


_________________
Hej då macken !!!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Johnny J
Elbilsguru


Registreringsdatum: 23 september 2007
Inlägg: 1727
Ort: GBG

InläggPostat: 2011-05-29 20:39:40    Rubrik: Svara med citat

Kunde inte WA hittat nån bättre bild på den svarta i produkt-PDFen, bortknäckt plast på sidan....
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
FreThor
Forumstammis


Registreringsdatum: 12 mars 2010
Inlägg: 399
Ort: Karlskoga

InläggPostat: 2011-08-24 12:00:31    Rubrik: Svara med citat

Och hur har det gått under sommaren?
Har ni hunnit testa och åka nåt? Question
_________________
_____________________________________________________________
Peugeot 106 Electric, på G.
Och en Amica elkonverterad mopedbil, också på G.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Funway
Passiv


Registreringsdatum: 15 mars 2011
Inlägg: 3
Ort: Kalmar

InläggPostat: 2011-09-01 21:03:44    Rubrik: Kunderna först Svara med citat

Det blev ju så att en av de sålda maskinerna slutade att fungera efter ca35 mil. Så jag fick ge bort den jag skulle ha att testa på. Men istället har jag fått träna på felsökning och mekande. Det är ju också kul Confused
Men nu är felet hittat och delar på väg från Kina. Så om några veckor kan man komma och testa om man vill. Men de andra motorcyklarna rullar på i 110km/ h enligt mätaren. Jag GPS:ar senare när jag får möjlighet.
_________________
Hej då macken !!!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
Klas2k
Aktiv


Registreringsdatum: 30 mars 2010
Inlägg: 51

InläggPostat: 2011-10-22 09:47:02    Rubrik: Svara med citat

Jag kikade på dessa tidigare i höst.
Tyvärr tycker jag att dom äldre var lite snyggare, speciellt bak, men smaken är ju som baken.

Verkar vara bra specar iaf på papperet, vore kul att se en lite rapport om uppmätt prestanda Smile

/K
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
lmos
Passiv


Registreringsdatum: 17 oktober 2013
Inlägg: 3
Ort: Vänersborg

InläggPostat: 2013-10-17 06:55:07    Rubrik: Har Yonways 5kW 72V, Li-ion, 60 ah Svara med citat

Har nämnda hoj. Köptes utförsäkrad och "skrotad från MC-demontering.
Efter 6 månaders väntan på laddare som saknades - har jag nu haft några dagars spännande provkörning.

Hojen har stått närmare 1 år utan stödladdning.
Jag har laddat och kört fyra ggr - ca 45km totalt. Hojen går bättre o bättre - men går ca 1-2 minuter, för att sedan "bryta"

Analysen jag fått mig tilldelad är att Spänningen sjunker pga dåliga batterier - och att som följ strömmarna ökar- för att ge önskad effekt.
Och att kontrollenheten då bryter.

Verkar rimligt att några av batterierna "somnat"
- Går det att väcka batterierna?
- Fick "kloka rådet att ladda ur hojen max - för att sedan ladda den.
Hmmm - tveksamt resultat. Känns nu som att hojen inte tar emot laddning. Spänning mätt på ladd-ingång är 57V

Stor förvirring - nästa steg. Hjälp. Är inte elingenjör...
Mvh Lars
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Johnny J
Elbilsguru


Registreringsdatum: 23 september 2007
Inlägg: 1727
Ort: GBG

InläggPostat: 2013-10-17 13:57:26    Rubrik: Svara med citat

Tror absolut inte på teorin om att controllern bryter att det är för hög ström, snarare att den bryter för att det är för låg spänning. Det finns normalt ett "underspänningsskydd" i alla controllrar.

Om den har BMS skulle det även kunna vara den som bryter när någon cell går under minimi-volten, normalt runt 2,5V.
Skulle starkt rekommendera att plocka isär den för att kunna mäta cellerna en och en.
Om du har tur är det någon enstaka cell som lagt av, då kan man byta ut denna/dessa.

Är dock lite oroande att du bara har 57V när du mäter, låter som kanske flera celler är trötta...normalt skall de fulladdade ligga på drygt 80V för 24 celler.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Johnny J
Elbilsguru


Registreringsdatum: 23 september 2007
Inlägg: 1727
Ort: GBG

InläggPostat: 2013-11-08 11:42:08    Rubrik: Svara med citat

Hur går det?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
lmos
Passiv


Registreringsdatum: 17 oktober 2013
Inlägg: 3
Ort: Vänersborg

InläggPostat: 2013-12-10 10:58:09    Rubrik: Status Renovering 5kW hoj Svara med citat

Status för min del är att jag nu monterat ned hojen, så att jag kommer åt batterierna. Ska ta ur dem o mäta upp dem en o en.
Det troliga är ju att några celler i någon av de 6 batterierna ha slocknat.

Har fått tips att man kanske kan "smyg-ladda" slocknade celler, med en svag ström
Jag har en 12V laddare för RC-Accar där man kan ställa laddström ut i 5 steg från 0,5 till 5 A. Laddaren är gjord för Ni-Cd, Ni/MH-batterier
Värt att testa att smygladda med 0,5 A på de slocknade batterierna?

Mvh Lars
_________________
Nybörjare Elfordon
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Johnny J
Elbilsguru


Registreringsdatum: 23 september 2007
Inlägg: 1727
Ort: GBG

InläggPostat: 2013-12-10 11:54:29    Rubrik: Svara med citat

Testa är alltid bra, men har de legat under 2,5V volt under längre tid är de sannolikt förstörda kemiskt och har i så fall väldigt låg kapacitet om man lyckas få upp dem i spänning.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
dontommazo
Elektrisk


Registreringsdatum: 12 oktober 2009
Inlägg: 247
Ort: Baerum

InläggPostat: 2014-10-29 22:16:26    Rubrik: "väcka" överurladdade celler Svara med citat

Jag har testat ett gäng LFP-celler som överurladdats, några så djupt som till 0.5V. Till min stora förvåning tycks de inte tagit något större skada. De har efter några cykler i princip samma kapacitet som de "friska" cellerna, och en coloumbisk effektivitet på över 99.6%.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
Tisa
Passiv


Registreringsdatum: 03 mars 2015
Inlägg: 2

InläggPostat: 2015-03-03 21:41:19    Rubrik: Svara med citat

Har även jag samma problem med min Jonway att den stänger av sig efter nån minut. Slår jag av och på tändningen 2 ggr går det att köra nån minut igen för sen slå av. Samma procedur upprepas och jag kan köra vidare. Inga felmeddelanden på controllern.

Det där med att jag måste slå på och av tändningen 2 ggr måste göras första gången när man skall dra iväg oxå. På andra påslagningen av tändningen klickar det till i en liten box med en massa små kablar går in i och då "tänder" motorn. Har ingen bild på manicken, skall försöka fota den i helgen.

Grymt jobbigt när man inte kan lite på hojen. Tacksam på förslag på vad det kan va för knas.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Johnny J
Elbilsguru


Registreringsdatum: 23 september 2007
Inlägg: 1727
Ort: GBG

InläggPostat: 2015-03-03 23:48:55    Rubrik: Svara med citat

Lite svårt att svara på vad den "lilla boxen" innehåller och har för funktion, du kan inte kontakta nån som kan scootern, typ Wang-Andersson?
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Tisa
Passiv


Registreringsdatum: 03 mars 2015
Inlägg: 2

InläggPostat: 2015-03-05 17:49:14    Rubrik: Svara med citat

Får kolla med Wang, tack för tipset.

Har lyckats fota boxen utan att skruva isär allt, verkar vara nån slags BMS.



Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Johnny J
Elbilsguru


Registreringsdatum: 23 september 2007
Inlägg: 1727
Ort: GBG

InläggPostat: 2015-03-05 20:03:32    Rubrik: Svara med citat

Ja, man kan ju läsa "Battery Manage...".
Frågan är bara då varför den är svårväckt och bryter efter en stund.
Antingen bryter den p.g.a. att någon cell ligger för lågt, eller så kan det vara något fel på den.
Skulle börja med att mäta batterierna och kolla att alla ligger på rätt spänning, kan dock vara så att om det är någon dålig cell så sjunker just den när den belastas enbart...
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Skapa nytt ämne   Svara på ämnet    Forumindex -> Elmotorcyklar Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)
Sida 1 av 1

 
Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet


Skapa forum | Supportforum | Användarvillkor | Integritetspolicy | Cookiehantering | Kontakta oss |




SwiftBlue Theme created by BitByBit
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2005
Sidan tog 0.08 sekunder att ladda.